חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הובא למנוחות ראש העיר הראשון של העיר משה שכטר

 

טקס ההלוויה החל בבניין עיריית מודיעין מכבים רעות בהשתתפות אלמנתו, שושנה, בני משפחתו של שכטר, ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, ראש העיר גבעתיים רן קניוק, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ותושבים רבים

 

בטקס אמר ביבס כי סיפור חייו של משה הוא תמצית סיפורה של המדינה. ממכונות ההשמדה הנאצית וכאב השואה, דרך העלייה לישראל, הגיוס לצה"ל והעשייה הציבורית בתחילה בגבעתיים ואז בהקמת עיר ואם במדינת ישראל עבור הדורות הבאים. סיפור חיים המשקף את הציונות כולה ואת תקומתו של העם היהודי בארץ ישראל: "משה היה איש ציבור בכל רמ"ח אבריו. היה איש עשייה, בעל חזון, אוהב אנשים ציוני וערכי. הוא החל בהקמת העיר הרבה לפני שהיו כאן תושבים וילדים.

הוא הניח את היסודות להקמת העיר מודיעין והרבה מהצלחתה ושגשוגה של העיר אנו חייבים לו. באופן אישי זכיתי להכיר את משה עוד בימיה הראשונים של העיר. לאחר בחירתי לראשות העיר תמיד עמד לצידי, היה לי לאוזן קשבת ותמיד שמח לתת את העצה המתאימה והזווית הנכונה מתוך הניסיון והידע הרב שהיו לו. טובת העיר, קידומה ואנשיה היו תמיד בראש מעיניו ובשנים האחרונות, לאחר פרישתו, הוביל פרויקט המלגות לסטודנטים ותלמידים מצטיינים.

היום הזה הוא יום עצוב בקורות חייה של העיר מודיעין מכבים רעות. אנחנו נפרדים ממך בכאב וגעגוע, בעיר שכה אהבת, בבניין שבו עמלת ופעלת רבות, עם האנשים שליוו אותך ואוהבים אותך מאוד."

לאחר מכן עלה לדבר הרב הראשון לציון, הרב דוד לאו, ששכטר עצמו קיבל אותו לתפקיד רב העיר מודיעין בימי העיר הראשונים. הרב לאו סיפר על העבודה במחיצתו של שכטר ונפרד ממנו.

בתום הטקס יצאה שיירה לכיוון בית העלמין מודיעין, שם ספדו לשכטר בני משפחתו. כמו כן ספדו לשכטר שלפני כחודשיים קיבל תואר אזרח של כבוד מעיריית גבעתיים ראש העיר של גבעתיים, קניוק, רבני העיר גבעתיים, ורב העיר מודיעין, הרב אליהו אלחרר.

משה שכטר, שבשבוע הבא אמור היה להיות בן 81, הותיר אחריו אלמנה, שושנה, שלושה ילדים, נכדים ונינים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות