חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

טקס סיום קורס חובשים וכיבוי אש למתנדבי היחידה לחילוץ והצלה

 

במסגרת האימונים וההכשרות של יחידת החילוץ וההצלה של עיריית מודיעין מכבים רעות התקיים ביום חמישי האחרון טקס סיום קורס חובשים וקורס כיבוי אש אותם סיימו מתנדבי היחידה

 

האירוע נפתח בתרגיל הדגמה של יכולות היחידה בדגש על הכלים והניסיון שרכשו המתנדבים במהלך ההכשרות. המתנדבים תרגלו מתן מענה לאירוע של תאונת דרכים וחילוץ פצוע לכוד מרכב. המתנדבים, שסיימו הכשרת כיבוי אש, הדגימו חילוץ מרכב באמצעות כלים של כיבוי אש וכן ניתן מענה וטיפול רפואי לפצוע ע"י המתנדבים שהוכשרו במסגרת קורס חובשים.

בהמשך בוצעה הדגמה של כיבוי רכב בוער שכלל שימוש בזרנוקים, מנוף כיבוי אש ועוד. לאחר מכן התקיים טקס במעמד ראש העיר, חיים ביבס ונציב כבאות והצלה רב טפסר שחר איילון.

בטקס נכחו מסיימי הקורס ובני משפחותיהם ומתנדבי היחידה שבאו לצפות בתרגיל. הכשרת המתנדבים בתחום כיבוי אש וחובשים הינה חלק מתהליך של היערכות מחלקת ביטחון לשעת חירום. המתנדבים עברו הכשרה במשך מספר חודשים שבסיומה הוכשרו לסייע במתן מענה במקרים של שריפות, טיפול בחומרים מסוכנים, חילוץ לכודים, הענקת טיפול ומענה רפואי לנפגעים בתאונות דרכים ועוד. כל זאת ע"מ להגדיל את יכולות הסיוע של הרשות יחד עם גורמי ההצלה באירועים חריגים בעיר.

במקביל לצוותים שסיימו את הקורס מכשירה מחלקת הביטחון צוותי מתנדבים בתחומים נוספים: צוותי חילוץ מהריסות במקרה של רעידת אדמה, חילוץ בגובה, הקמת יחידת כלבים לאיתור נעדרים, צוותי טיפול באוכלוסייה, צוות לוגיסטי, צוות חפ"ק וכדומה. בחודש פברואר הקרוב מתוכננת להתקיים הכשרה נוספת של המחזור החמישי בנושא חילוץ מהריסות.

מנהל מחלקת ביטחון ושירותי חירום, שמוליק כהן: "מתנדבי היחידה שסיימו את ההכשרות הפגינו לאורך כל ההכשרה רצינות, אחריות גבוהה, מקצועיות והוכיחו שוב שיש על מי לסמוך. יחידת החילוץ וההצלה הוקמה במחלקת הביטחון בחודש מאי 2013 במטרה לתת מענה במקרה של רעידת אדמה מונה כיום כ-220 מתנדבים תושבי העיר והסביבה. מדובר ביחידה איכותית מאוד ורצינית אשר מתנדביה מפגינים מקצועיות רבה והשקעה, מוטיבציה גבוהה וחשיבה במטרה לתת מעה עתידי בכל אירוע שיתרחש, מתנדבי היחידה כבר התאמנו במספר תרחישים של חילוץ לכודים מהריסות ואף התאמנו יחד עם גדוד חילוץ של פיקוד העורף.

זה לא מובן מאליו, אני סמוך ובטוח כי בכל פעם שידרשו ידעו המתנדבים לסייע ויעשו זאת על הצד הטוב ביותר. אני מזמין וקורא לתושבי העיר שמעוניינים לקחת חלק בפעילות התנדבותית מאתגרת וחשובה לבוא ולהצטרף ליחידה. כל המעוניין מוזמן ליצור קשר עם מחלקת ביטחון בטלפון 08-9726190 או במייל shmulik@modiin.muni.il."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות