חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

דו”ח המבקר: על חב”ד, ישיבת ההסדר ועל כל היתר

 

דו"ח מבקר העיריה לשנת 2013 הובא לדיון במועצת העיר כשעל הדרך משלם את המחיר דוקא חבר המועצה אבי אלבז והכל בין היתר בגלל שנדנד יותר מידי בסוגיית הכולל של חב"ד בעמק איילון, סוגיה שכיכבה בדו"ח המבקר. לו רק המתין מעט...

 

יו"ר מודיעין חופשית וחבר הקואליציה עד יום שלישי השבוע, אבי אלבז, הפגיז בחודשים האחרונים את לשכות ראש העיר והמנכ"ל בשאילתות ומכתבים בנושאים הקשורים לעניני דת כמו "קפית" והכולל של חב"ד שלא נגמר, אבל גם בענינים אחרים כמו למשל דוח מבקר העיריה, שם את חבר המועצה אלבז הרגיזה העובדה שהדו"ח לא עלה לדיון במועד שהחוק קובע.

היועצת המשפטית יצאה מעורה כדי לשכנע את אלבז שלכל עיכוב יש נימוק והסבר, ולבסוף כל זה מוציא את חיים ביבס משלוותו וביום רביעי התבשרנו שראש העיר פיטר את אלבז כשהאחרון במקביל טוען שהוא בכלל התפטר.

פוטר או התפטר, השאלה כבר לא רלוונטית מאחר וביום בו הודיע ביבס על יציאת אלבז מהקואליציה, באותו יום הוגש לדיון ואושר דו"ח המבקר שעשה את כל הרעש.

הדיון עצמו עבר חלק כמו סכין בחמאה, למעט הערות פה ושם של אלבז שלא היה בטוח גם באותם רגעים האם בסוף הדיון הוא נשאר בקואליציה וכן של איש האופוזיציה הקבוע שרון מעוז. בקיצור, הלוואי על כל ראש עיר שדו"ח המבקר שלו יצא מאוחר כל כך והדיון עליו נגמר מוקדם כל כך. או שמה יש לבוא בטענות לחברי המועצה.... גם זו זווית ראיה.

ומהבזז סביב הדו"ח לתכלס עצמו, קרי, התוכן. הדו"ח כמו תמיד כולל כמה חלקים, הצגת הנושא, הבעיה והמסקנות כולל המלצות.

ונתחיל בהקצאות קרקע, סוגיה שלא אחת גרמה לסערות רבות בעיקר כאשר בתי הכנסת מככבים ומולם מוסדות חינוך או ציבור.  והכוונה לקרקע שהוקצתה לחבד בעמק איילון לבניית בית כנסת, אבל שנים חלפו והעבודה מתנהלת בעצלתיים בגלל חוסר הזרמת כספים של חבד להשלמת הבניה.

כנ"ל בעיות דומות באשר לקרקע שהוקצתה עבור בניית ישיבת ההסדר כגון: תקופת היתר הבניה שחלפה, הפקדת כספים וכיוב’.

בענין חב"ד, העיריה היתה אמורה לכאורה להחרים את המבנה והשטח מחב"ד אך בפועל קיבלו אלה הארכות אין ספור וגם היום זה לא נגמר. בענין ישיבת ההסדר, הבעיות שונות אך המכנה המשותף, גרירת הרגליים ואי קיום ההבטחות של הגופים שביקשו את הקרקע להקמת הישיבה ובית הכנסת.

הכולל שנבנה ונבנה ונבנה....

מסקנות דוח המבקר בנושא ניהול הקצאות:

1 . הוועדה מתכנסת ודנה בבקשות שעומדות לפניה, נקודתית, ללא שעומדת לנגד עיניה תוכנית אב כוללת למבני ציבור בתי כנסת, מקוואות, וכד’. עובדה המונעת מהחברים לדון בבקשות השונות - בהקשר הרחב של בניין העיר ופריסת המוסדות השונים בה בטווח הרחוק.

2 . מזכירת הוועדה מקיימת מעקב אחר התקדמות הקצאות שאושרו. הוועדה לא נדרשה לדון בהקצאות שלא התקדמו על פי לוחות הזמנים שנקבעו.

2 . לא התקיים מעקב ודיון של וועדת הקצאות בהקצאה שאושרה למכון תורני איילת השחר, ביה"כ ברחוב שש משזר. בניית המבנה אמורה הייתה להסתיים ב - 12/2008 . חמש שנים מאוחר יותר, 10/2013 , הבנייה לא הסתיימה. במהלך הביקורת אף היו סימנים לשימוש במקום ללא היתר.

ההיתר למבנה הוצא בתאריך 7.2.2008 , תוקפו פג בחלוף 3 שנים בתאריך 2/2011 .

7 . לא התקיים מעקב ודיון של וועדת הקצאות בהקצאה שאושרה לבית הכנסת ומקווה של חב"ד ברחוב עמק איילון 19. חב"ד לא נדרשה לעדכן ולהפקיד את הסכומים הנדרשים נוכח ההגדלה של המבנה מעבר לאותם 1 מיליון ₪ שהופקדו אצל נאמן. לא קיים תיעוד לבחינה/היתכנות כלכלית של העמותה להקים את המבנה ויכולתה לממן את תוספת הבנייה של כ - 400 מ"ר.

נכון לתאריך 23/10/2013 מבנה שלד הבניין טרם הסתיים, ולא נראית "תנועה" או סימנים של פועלים העובדים באתר.

ההיתר למבנה הוצא בתאריך 29.7.09 , תוקפו של ההיתר פג ב - 7/2012 בחלוף 3 שנים.

10 . כפועל יוצא של הביקורת, ניתן לציין את העמותות הפועלות במבני ציבור/בתי כנסת ללא שבוצע תהליך ההקצאה לגביהם. פרק 6 לדוח, סעיף 8 , מפרט את החריגים, הפועלים במבנים ללא הקצאה, ועל פי הבדיקה, בחלקם קיימות חריגות בנייה כגון, תוספות בנייה לא חוקיות.

חריגות אלה אינן מטופלות.

ישיבת ההסדר

11 . הבקשה להקמת ישיבת ההסדר "מאיר הראל" בשטח של כ - - 12 דונם, על קרקע "רזרבה", עלתה לדיונים בוועדת הקצאות ללא ש"הבשילו" התנאים לכך. במהלך הדיונים בוועדה, התבקשה חוו"ד משפטית באשר לחוקיות הקצאת קרקע המוגדרת קרקע "רזרבה".

ישיבת הסדר בעת הצבת הקראוונים - אוגוסט 2008....

חוו"ד הוצגה, וכפי שציינתי בגוף הדוח :

חוו"ד צוינה כתואמת ומסבירה את איתור מגרש 662 , מגרש רזרבה, לתכלית ישיבת הסדר.

אציין את סעיף 7 לחוו"ד כאמור:

"עם זאת, לדעתנו, אין כל ספק כי מגרש רזרבי יכול לשמש עבור כל אחד מהשימושים המותרים ממילא בטבלה שבסעיף 29 להוראות התוכנית. זאת מאחר ומוסדות התכנון ביקשו להבטיח את כל השימושים האמורים בשכונה , אם לא ניתן להסדירם כדבעי במגרשים המיועדים לכך. אזי בדיוק לשם כך קיימים המגרשים הרזרביים".

וכפי שהביקורת העירה בגוף הדוח ישיבת הסדר היא אינה השימוש אותו רצו להבטיח מוסדות התכנון.

12 . תוכניות הבנייה של ישיבת ההסדר, שהוצגו בישיבות האחרונות של וועדת ההקצאות, הוערכו בעלויות של כ - 30 מליון ₪.

בישיבת הוועדה מתאריך 23.6.2013 הוחלט להקצות את המגרש לבניית "...בית מדרש בהיקף של 600 מ"ר...". לצד זה, קיימות אמירות של חלוקה של המגרש בגודל 12 דונם על פי שלביות, זה בשל כורח הנסיבות ואי יכולת העמותה לגייס כספים להקמת הפרויקט.

בפועל, לא קיימת חלוקה על פי תוכנית מדידה של המגרש. וכן, לא קיימת חלוקת המגרש ל - 3 תתי חלקות, על מנת לתמוך ברעיון של הקצאה של המגרשים על פי שלביות של הפרוייקט. כמובן, באופן שלא יהיו תלויים זה בזה.

מכוון שבהחלטת וועדה כאמור, מקצה העירייה שטח של 12 דונם לבנייה של 600 מ"ר ובכך השטח כולו, 12 דונם, הופך לחסר שימוש, יחד עם העובדה כי מוקצים 12 דונם ללא הוכחת היתכנות כלכלית להקמת הישיבה, הרי, החלטת הוועדה לוקה במבחן הסבירות .

13 . במגרש האמור, מוצבים קראוונים על פי היתר בניה מתאריך 13.7.2010 . ההיתר פג לאחר שלוש שנים בתאריך 13.7.2013 .

14 . החוזה עם העמותה לגבי העמדת המבנים היבילים במגרש 662 הסתיים בתאריך 31.8.2012 .

העמותה לא הפקידה ערבות אוטונומית ע"ס 50,000 ₪ כמצוין בחוזה.

15 . העמותה לא העבירה לעירייה סכום חודשי של 1,400 ₪ שהיה אמור להשתלם מחתימת החוזה , 1.9.2010 ועד היום ) 10/2013 (, משמע - 49,000 = ₪ 1,400 ₪ X 35 חודשים.

בעקבות הערת הביקורת, הועבר לעירייה תשלום בסך 58,325 ₪ , בתאריך 27.10.2013 בשש המחאות ע"ס 9,720 ₪ כל המחאה. המחאה ראשונה לתאריך 10/11 ועד 10/4 .

ההמלצות

1 . הביקורת רוצה לציין ולהדגיש את החלטת ההנהלה שהתקבלה בתאריך 8 ביולי 2013 - לא יידונו הקצאות ולא יאושרו הקצאות עד שלא תוצג תוכנית אב.

הביקורת ממליצה לראש העיר לקצוב בזמן את עריכת תוכנית האב למבני ציבור וחינוך בעיר.

3 . הביקורת ממליצה על הקמת גוף בעירייה שילווה את ההקצאה מרגע שוועדת הקצאות סיימה את דיוניה ואישרה את ההקצאות. הגוף יוודא שההקצאה מתנהלת על פי החוזה וע"פ אישור המועצה.

הגוף יפעיל את מנגנוני הפיקוח לרבות מהנדס העיר והגזברות. גוף יעיל כמוצע היה עוצר מבעוד מועד את "זליגת המ"ר", גידול בשטח המבונה של ביהכ"נ חב"ד, ללא כיסוי תקציבי לתוספות הבניה שאושרו.

4 . הסתמן פתרון לסיום בניית מבנה בית הכנסת של חב"ד. העברת הקצבה של המדינה בסך 500 אלף ₪, בתנאי שעמותת בית הכנסת של חב"ד תגייס 1 מליון ₪.

במידה והפתרון לא יבשיל לכדי ביצוע עד סוף שנת 2014 , יוחזר נושא בית הכנסת לוועדת הקצאות לבחינת הנושא, ובמידת הצורך, החזרת הזכויות לעיריית מודיעין מכבים רעות להקצות את המבנה.

5 . אגף ההנדסה יחד עם הלשכה המשפטית יערכו מיפוי של כלל מבני הציבור, חינוך ודת שמאוכלסים/תפוסים על ידי עמותות או אחר שלא עברו הליך הקצאה.

לגבי מבנים כאמור, שאוכלסו על ידי עמותות, ולא עברו נוהל הקצאות, תותנה כל בקשה לשינוי או תוספת למבנה, בחתימה על הסכם שמוודא "יציאה" להליך הקצאה למבנה. באחריות אגף ההנדסה.

9 . מנכ"ל העירייה יערוך ברור באשר לעובדה החמורה של שמוש במבני ציבור ללא טופסי איכלוס )טופס 4 (, ידיעת כלל הגורמים על פעילות במבנים ללא טופס 4 ללא נקיטת פעולה אקטיבית.

המנכ"ל יגיש המלצותיו לראש העיר.

10 . המלצת הביקורת היא להחזיר את נושא הקצאת הקרקע לישיבת ההסדר לדיון מחדש במועצת העיר. היום, שבע שנים לערך, אחר ההחלטה על ההקצאה, עדיין עסוקה וועדת ההקצאות במציאת פתרונות יצירתיים. ברור וניכר מההתנהלות בעת האחרונה כי קיים קושי רב לישיבת ההסדר להפקיד כספים אצל נאמן, ולהציג כתבי התחייבות לבניית 300 מ"ר, שלב ראשון של שלב א’. שוב, התפשרה העירייה והסתפקה בערבויות.

לא ברורה לביקורת ההחלטה להתמיד בניסיונות ו"בהתפתלויות" לממש את ההקצאה של 12 דונם קרקע לבניית ישיבת הסדר בסדרי גודל של 3,600 מ"ר )על פי הפרוגרמה שהוגשה(, כאשר ברור ונהיר כי נדרש סכום של 30 מליון ₪, ובעוד ישיבת ההסדר מתקשה לגייס 2 מליון ₪ בלבד ?!!!

11 . המלצת הביקורת היא לערוך בדיקה בכלל החוזים הנמצאים בעירייה על מנת לוודא שגביית הסכומים המגיעים לעירייה משולמים כנדרש.

הדבר דומה להסכם שנחתם עם ישיבת ההסדר בסך 1,400 ₪ בחודש ולא נתקבלה התמורה במשך 35 חודשים, ואובדן הכנסה בסך כ - 50,000 .₪

המלצת הביקורת היא לערוך בדיקה בכלל החוזים הנמצאים בעירייה על מנת לוודא שגביית הסכומים המגיעים לעירייה משולמים כנדרש.

הדמוקרטי

עד כאן סוגיות הקרקעות כפי שהוצגו בדו"ח המבקר. אבל היו עוד נושאים שהועלו.

תשלומי הורים 

בתי הספר שנבחרו למדגם הינם כדלקמן:

בית ספר יחד יסודי ותיכון בית ספר קהילתי, בעל זהות יהודית ציונית, המשלב דתיים וחילוניים.

בית הספר הדמוקרטי בית ספר ייחודי מגיל טרום חובה עד לכיתה יב’. הוקם ע"י גרעין הורים בעל אידיאולוגיה דמוקרטית.

ישיבת בני עקיבא והאולפנא בתי ספר תיכוניים המהווים חלק מרשת "בני עקיבא" בהתאם להסכם עם העירייה.

בית הספר היסודי אופק בית ספר ממלכתי.

בית הספר היסודי אבני חושן בית ספר ממלכתי דתי תורני בשילוב אומניות.

מטרת הביקורת

הביקורת ביקשה לבדוק ולבחון את תקינות הגבייה של תשלומי הורים במספר בתי ספר במודיעין, בהיבטים הבאים:

בדיקת תשלומי הורים ובחינה האם ישנה חריגה מנהלי משרד החינוך.

ניתוח הכנסות בתי הספר: משרד החינוך, תשלומי הורים לבתי הספר ומקורות חיצוניים.

מדגם התנהלות מול ספקים חיצוניים בבית הספר הדמוקרטי, בישיבת בני עקיבא, באולפנא ובעמותת יחד.

מתן הנחות .

ריכוז ממצאי הדוח בנושא תשלומי הורים בבתי הספר והמלצות המבקר

.5.1.1 בבדיקת עמידת בתי הספר בהנחיות גביית תשלומי הורים, עולים הממצאים הבאים:

בבית ספר אופק ואבני חושן נגבו תשלומים עבור תחומים שונים כחלק מ"רכישת שירותים מרצון", ללא ציון בחוזר שהופק להורים כי מדובר ברכישה מרוכזת של שירותים. באישור המפקחת כן מצוינים תחומים אלו כ"רכישה מרוכזת של שירותים".

המלצה: יש להציג את תחומי הגבייה השונים בתשלומי הורים באופן שווה להורים ולמפקחת משרד החינוך.

.5.1.2 אישורי מפקח משה"ח ביחס לחוזרי הורים: מבית הספר בני עקיבא והאולפנא נמסרו אישורים בסטטוס "טיוטה" ורק במאי 2013 נמסר אישור "מאושר", כך לאורך כמעט כל שנת הלימודים פעלו למעשה ללא אישור מפקח. -

המלצה: יש להקפיד על קבלת אישור מפקח משה"ח ביחס לחוזרי הורים בתחילת השנה.

.5.1.3 בעריכת השוואה בין אישור המפקח לחוזר ההורים: ביחס לתיכון יחד, נמצא כי הנושא של "טיולים" לא מופיע באישור, כיוון שחל בו שינוי ומרביתו ממומן ממשרד החינוך.

המלצה: למרות שמדובר בעניין טכני, יש להציג בחוזר תשלומי הורים תמונה מדויקת ביחס לכלל הכספים הנדרשים והגדרתם.

.5.2 תשלומים לבתי הספר וחישוב תקני שעות

בתי ספר תיכון ויסודי יחד:

.5.2.1.1 תוספת שעות התקן המתקבלת ע"י הגורם החיצוני מהווה בין 10-15% מכלל שעות התקן בבתי הספר ומסתכמת בסך של בין 700,000 ל - 1,000,000 ש"ח.

.5.2.1.2 במידה ובית הספר מקבל מימון ממקור חיצוני, עליו לפעול ע"פ חוזר תשלומי הורים והנחיותיו, בין היתר, בהתייחס לנושא התרומות. תרומות אמורות לשמש למימון רכישות לשיפור בית ספר שאינן ממומנות ע"י גורם אחר, משמע לא לתשלום למורים עבור תקני שעות. תמוה אם כן שהפיקוח מטעם משרד החינוך אישר תוכניות לימודים הכוללות תוספת שעות תקן שבניגוד לחוזר המנכ"ל.

.5.2.1.3 מגמות: בבית הספר תיכון יחד, פועלים לפתיחת מגמות רבות, אך לא מתקבל ממשרד החינוך תוספת תקציב מגמה בגינן, כיוון שאינן בהתאם לתקני משה"ח. המצוין נתמך בדוח מיתר מטעם משה"ח בו לא מצוינות מגמות בבתי ספר אלה, אלא כלל התלמידים במגמה כללית בלבד.

המלצה: יש לפעול להגדרת מגמות בהתאם לדרישות משה"ח על מנת להגדיל את ההכנסות מטעם משרד החינוך.

נערכו חילופי מנהלים בבתי ספר יחד )יסודי ותיכון(. הטיוטה השנייה הועברה לעיון המנהלים החדשים.

בית הספר הדמוקרטי

.5.2.2.1 מעמד בית הספר ושימוש במבנה עירייה: בית הספר התיכון הינו מוסד חינוך מוכר שאינו רשמי, להלן פרטי, בבעלות עמותה חיצונית לבית הספר, אך מתנהל במבנה ששייך לעירייה. בית הספר הסכים ופנה לעיריית מודיעין מכבים רעות בבקשה להעביר לבעלותה את הרישיון לבית הספר התיכון ולערוך הסכם שימוש במבנה.

המלצה: הביקורת ממליצה על עריכת הסכם שימוש והקצאת המבנה.

.5.2.2.2 תקני שעות לימוד ישנה תוספת משמעותית של תקנים המשולמים מגורם חיצוני לבית - הספר היסודי והתיכון, לעומת תקני משה"ח, שעלותם מסתכמת בכ - 2,850,000 ש"ח.

המבוקר העיר על כך, כפי שפורט בסעיף עצמו, שלא ניתן לשקף את תקני השעות לאור המורכבות בבית ספר זה.

.5.2.2.3 במידה ובית הספר מקבל מימון ממקור חיצוני, עליו לפעול ע"פ חוזר תשלומי הורים והנחיותיו, בין היתר, בהתייחס לנושא התרומות. תרומות אמורות לשמש למימון רכישות לשיפור בית ספר שאינן ממומנות ע"י גורם אחר, משמע לא לתשלום למורים עבור תקני שעות. תמוה אם כן שהפיקוח מטעם משרד החינוך אישר תוכניות לימודים הכוללות תוספת שעות תקן שבניגוד לחוזר המנכ"ל.

המבוקר העיר על כך, כפי שפורט בסעיף עצמו, לעניין חוזר מנכ"ל חדש שעתיד להיות בנושא.

.5.2.2.4 דיווחים ממוחשבים למשרד החינוך על פי דוח מיתר עולה כי בי"ס דמוקרטי תיכון דיווח על תלמיד אחד בחינוך המיוחד. נתונים אלה אינם עולים בקנה אחד עם כך שבשיחה עם מנהל בית הספר מ - 22/10/12 צוין על ידו כי מספר רב של תלמידים בבית הספר אינם מאובחנים כבעלי צרכים מיוחדים, למרות שאמורים להיות.

המלצה: יש לפנות לועדות אבחון/השמה וכך גובה הכנסות משרד החינוך לבית הספר יעלה משמעותית )תקציב של 4.44 לתלמיד מאובחן לעומת 1.44 לתלמיד רגיל(.

המבוקר העיר על כך, כפי שפורט בסעיף עצמו, כי תבוצע למידה נוספת של נושא ההכרה בילדים בעלי צרכים מיוחדים וקבלת סל שילוב עבורם.

.5.2.2.5 מגמות: בבית הספר הדמוקרטי, פועלים לפתיחת מגמות רבות, אך לא מתקבל ממשרד החינוך תוספת תקציב מגמה בגינן, כיוון שאינן בהתאם לתקני משה"ח. המצוין נתמך בדוח מיתר מטעם משה"ח בו לא מצוינות מגמות בבתי ספר אלה, אלא כלל התלמידים במגמה כללית בלבד.

המלצה: יש לפעול להגדרת מגמות בהתאם לדרישות משה"ח, על מנת להגדיל את ההכנסות מטעם משרד החינוך.

המבוקר קיבל את המלצת הביקורת.

 ישיבת בני עקיבא

.5.2.3.1 תקני שעות לימוד: מתוך הכנסות של כ - 3.1 מיליון ₪ בשנה מהורי התלמידים עבור תוכנית תורנית, משמע פוטנציאל של 563 שעות, בפועל מוקצה סך של כ - - 1.68 מיליון ש"ח שמשמעתו 309 שעות תקן בלבד, כתוספת לישיבת בני עקיבא.

המלצה: יש לבחון ולשקול את הגדלת תוספת שעות התקן בהתאם לפוטנציאל הקיים.

המבוקר הדגיש את סעיפי הגבייה הנוספים הקיימים, לבד מתקני השעות.

.5.2.3.2 כיתות לפיד: למרות שמקסימום הגבייה האפשרית, בהתאם לנוהל תוכנית התורנית, הינה 5,000 ₪, ישנה גבייה נוספת לכיתות מיוחדות "לפיד" בסך של - 500 ש"ח . האסמכתא של המפקח שהומצאה )שנמצאת בסטטוס טיוטה משמע אינה מאושרת עדיין( אף אינה כוללת את הגבייה של כיתות לפיד. המשמעות היא שפועלים ללא אישור מפקח בניגוד להוראת משרד החינוך.

המלצה: יש לפעול בהתאם לנוהל ואסורה גבייה המנוגדת אליו.

המבוקר ציין כי ישנו אישור באתר אפיק אך לא ניתנה אסמכתא על כך.

.5.2.3.3 תוכנית תורנית בהתאם לחוזר נתקבלה באיחור רק בחודש מאי 2013 .

המלצה: יש להקפיד על קבלת תוכנית תורנית חתומה ע"י המפקח, בתחילת השנה.

.5.2.3.4 ישנה הוצאה בסך של 522,512 ש"ח בגין "בנייה". לא ברור על סמך מה התקבלה ההחלטה להוציא סכום של כ חצי מליון ₪ , כמו גם לא ברור אם מקורו תשלומי הורים. -

תגובת המבוקר: "הוצאה ע"ס 511,521 לטובת בינוי הינה תרומה ייעודית בגיוס מרכז יב"ע

לטובת בית מדרש. מיותר לציין כי אין שום הקשר לכספי תשלומי תלמידים...".

.5.2.4 אולפנא

.5.2.4.1 חוזר תשלומי הורים למרות שחל שינוי בנושא הטיולים, לפיו המדינה החליטה להשתתף  במימון עלות הטיולים לא מעודכן חוזר תשלומי הורים במחירים המעודכנים הנמוכים יותר, אלא ניתנה הערה שההפרש יוחזר בסוף השנה להורים שמשלמים את שכר  הלימוד במלואו. אין זה תקין שחוזר תשלומי הורים לא עודכן בסכום שנרשם באישור הפיקוח. כמו כן אין זה תקין שמשולם החזר רק בסוף השנה והוא מותנה בתשלום שכר הלימוד במלואו. מדובר בסכום של 138,485 ₪ שנגבה ביתר.

המלצה: עם קבלת החזר ממשרד החינוך, יש להודיע על כך להורי התלמידים ולפעול להחזרתו בהתאם להורים.

.5.2.4.2 תקני שעות לימוד מתוך הכנסות של כ - - 2 מיליון ₪ בשנה מהורי התלמידים עבור תוכנית תורנית )הכוללת שעות תורניות, שבתות עיון והעשרה תורנית חברתית(, משמע פוטנציאל מקסימאלי של 307 שעות )במידה וכלל הסכום היה מוקצה לתוספת שעות תורניות(, בפועל מוקצה סך של כ - - 1.3 מיליון ש"ח שמשמעתו 199 שעות תקן בלבד, כתוספת לאולפנא.

המלצה: יש לבחון ולשקול את הגדלת תוספת שעות התקן בהתאם לפוטנציאל הקיים.

.5.2.4.3 חוזר תכנית תורנית קובע כי בבקשה להפעלת התכנית יפרט מנהל המוסד החינוכי, בין היתר, את תכנית הלימודים ואת עלותה הצפויה וכי מוסד חינוך ממ"ד לא יהיה רשאי להפעיל את התכנית לפני שיקבל את אישור המפקח על חינוך ממ"ד )להלן מחמ"ד(  במחוז. התוכנית התקבלה רק במאי 2013 .

המלצה: יש להקפיד על קבלת תוכנית תורנית חתומה ע"י המפקח, כבר בתחילת השנה.

.5.3 רכש והתנהלות מול ספקים

.5.3.1 בית הספר הדמוקרטי:

נמצאו חשבוניות ללא הצעות מחיר נוספות הן בכרטיס בהוצאות עירייה והן בכרטיס הוצאות הורים.

המלצה: יש לבצע מדגם מדי מספר חודשים עם מספר ספקים, בהתאם לנוהל עירייה

ולתעד את הנתונים הצעות המחיר לצורכי השוואה ובקרה עתידיים. - -

.5.3.2 ישיבת בני עקיבא

לא נערכות התקשרויות בהסכם, אף עם ספקים קבועים ומשמעותיים, כגון חברת "טללים". יודגש כי חברת "טללים" מהווה ההוצאה המרכזית בפעילות חברתית, כ 53% נכון ל 12/2/2013 הוצאות של כ - - 326,000 ש"ח מתוך 615,870 ₪ בכרטיס פעילות חברתית.

נמצאו חשבוניות לגביהן ניתנו 2 הצעות מחיר בלבד.

המלצה: רצוי לעגן בחוזה התקשרות עם ספק קבוע ומרכזי.

המבוקר: ההמלצה התקבלה.

.5.3.3 אולפנא

נמצאו חשבונית לגביהן ניתנה הצעת מחיר 1 נוספת בלבד.

.5.4 הנחות מעבר להנחות עירייה:

נמצאו 2 בתי ספר שמעניקים הנחות מעבר להנחות עירייה, ע"פ נוהג של ועד הורים, ללא אסמכתא חוקית בחוזר מנכ"ל: בית ספר אופק הנחה בסך - 10% לילד שלישי ביחס ל- 8 משפחות בסך של 382 ש"ח לשנת תשע"ג. בית ספר אבני חושן הנחה בסך - 5% לילד שני ובסך 10% לילד שלישי.

המלצה: יש לפעול לפי חוזרי מנכ"ל ואין להעניק הנחה מעבר לקבוע בהם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות