חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מדוע דו”ח מבקר העיריה הוגש במאוחר

 

חבר המועצה אבי אלבז מלין אצל מבקר המדינה כי דו"ח ביקורת מבקר העיריה לשנת 2013 הוגש לו ולחבריו במאוחר. מנכ"ל העיריה למבקר המדינה בתגובה: "הנושאים הכבדים בדו"ח דרשו בדיקות מעמיקות"

 

שבוע אחרי שחבר המועצה אבי אלבז  הפך לאיש אופוזיציה, וכבר הוא נותן טעימה למה שיש אולי לצפות מממנו עד סוף הקדנציה.

בתחילת החודש הועלה לדיון על שולחן מועצת העיר דו"ח מבקר העיריה לשנת 2013 ויומיים קודם לכן נדון בישיבת ההנהלה. חשוב לציין שחבר המועצה אלבז  נחשב אז כאיש קואליציה וככך ישב בדיוני ההנהלה.  48 שעות לאחר מכן, בסוף ישיבת המועצה, ראש העיר חיים ביבס נתן כבר את החותמת הסופית  ליציאתו של חבר המועצה את הקואליציה.

אז אם עד לישיבת ההנהלה, חבר המועצה מהקואליציה, ניסה  לאמר את רחשי ליבו  ובמקביל גם לא לשבור את הכלים, הנה מאותו הרגע בו התחוללה הדרמה בישיבת ההנהלה כשאלבז טען שהביא עימו מכתב התפטרות  וביבס  פשוט הודיע על  הוצאתו  מהקואליציה, היה ברור שיו"ר מודיעין חופשית יעביר מהלך.

ואכן, ימים מס’ אחרי אותה ישיבת מועצה, שלח אלבז מכתב למבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא ובו הוא מלין על כך שדו"ח הביקורת  לשנת 2013 של מבקר העיריה , הוגש במאוחר לחברי המועצה  ומכאן שגם הועלה לדיון אחרי הזמן הנקוב לדבריו בחוק: "אני סבור שהאיחור הרב בהעברה חפוזה של הדוחות לחברי מועצת העיר, מהווה פגיעה במינהל התקין, ובכבודם של חברי מועצת העיר".

 בד בבד עם בקשתו  מהמבקר לחוות דעתו על הענין, מסכם חבר המועצה את מכתבו בבקשה להודיע שיש בעתיד לדאוג להעברת הדו"ח בזמן .

לא חלפו אלא ימים מס’ מהוצאת מכתבו של יו"ר מודיעין חופשית ומלשכתו של מנכ"ל העיר יורם כרמון יצאה תגובה לדברים. התגובה מוענה ללשכת מבקר המדינה ובה ניתנה הכחשה גורפת  לטענה  שיכל להשתמע שלא  הושקעה מחשבה ורצון לבדוק לעומק את הנושאים בו: "להיפך, כותב כרמון, "עצם העיכוב  נבע ומוכיח מהרצון ללמוד את הנושאים לעומק , הם נשלחו לבדיקה מעמיקה של אנשי מקצוע ולאחר שהכל נבדק כפי הצורך, הגברים הובאו והועלו בפני חברי המועצה והציבור ". 

אז מה היה לנו כאן. חבר מועצה שעושה את תפקידו כאיש אופוזיציה ומנסה להאיר כל מה שלדעתו אינו תקין, ומאידך, הביקורת אינה על הדו"ח עצמו או על תוכנו (על כך אלבז דוקא שיבח בדיון את המבקר משיח)  אלא על האיחור בהגשתו, ומכאן כמעט  ברור מבקר המדינה לא יעשה גלים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות