חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בתיכון מור אין חדש - השמאל והמרכז שולטים

 

בתיכון מו"ר ממשיכים את המסורת שהתחילו לפני כשנתיים ולקראת הבחירות לכנסת, קיימו בבית הספר את שבוע הדמוקרטיה במסגרתו נפגשו התלמידים עם מגוון אמיתי של דעות ועמדות פוליטיות וחוו מפגש דמוקרטי עם נציגי ציבור ופוליטיקאים.  

 

שבוע הדמוקרטיה במו"ר, לו היו שותפים צוות ההוראה של בית הספר וחברי מועצת התלמידים, נפתח במעגלי שיח שש שנתיים בנושא בחירות בחיי האדם. מחנכי הכיתות העבירו שיעורי חינוך בנושא בחירות בישראל והמורים המקצועיים התייחסו גם הם לנושא כאשר כל מורה התייחס מההיבט של תחום הידע אותו הוא מוביל. בנוסף, במהלך כל השבוע הגיעו לבית הספר נציגים בכירים של המפלגות המתמודדות לכנסת ובהם: השר גלעד ארדן מהליכוד, שר החינוך לשעבר, שי פירון ממפלגת "יש עתיד", יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז’י) הרצוג מהמחנה הציוני, אילן גילאון ממרץ ונציגים נוספים ממפלגות שונות המתמודדות בימים אלה בבחירות לכנסת ישראל.

הנציגים נפגשו עם תלמידי התיכון והציגו בפניהם את מצע המפלגה אותה ייצגו. התלמידים ניצלו את ההזדמנות על מנת לשאול שאלות, לבחון את עמדותיהם הפוליטיות ולגבש עמדה המבוססת על ידע והכרות של המצעים הפוליטיים השונים.

שיאו של שבוע הדמוקרטיה בבית הספר התקיים ביום חמישי האחרון, בשיתוף פרויקט "הבוחרים החדשים" של אתר "מאקו", כאשר בבית הספר התקיים הפנינג של דמוקרטיה המדמה את יום הבחירות. במהלך היום הגיעו נציגים של המפלגות השונות העמידו דוכנים, תלו שלטים, פוסטרים ומדבקות ושוחחו עם התלמידים. לאחר מכן התקיים באולם הספורט פאנל בחירות בהשתתפות שמונה נציגים מהפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת ובהם: אילן שוחט (ישראל ביתנו), אמיר אוחנה (הליכוד), אראל מרגלית (המחנה הציוני), גבי לסקי (מרצ), איציק סודרי (ש"ס), אלעזר שטרן (יש עתיד), שי באבד (כולנו) וינון מגל (הבית היהודי).

הפאנל נפתח בכך שכל משתתף הציג את מצע מפלגתו במשך חמש דקות ולאחר מכן נערך שלב השאלות בו הפנו התלמידים שאלות אל נציגי המפלגות. לאחר הפאנל בו שמעו התלמידים את מצע המפלגות ודעתם התגבשה עוד יותר, הם השתתפו בסימולציית בחירות במסגרתה הוצבו בכיתות קלפיות וכל תלמיד הצביע בצורה חשאית. לאחר שעתיים מותחות בו עסקו חברי מועצת התלמידים בספירת הקולות, פורסמו התוצאות: "יש עתיד" הובילו עם 29 אחוז מהקולות, "המחנה הציוני" במקום השני עם 28 אחוזים, אחריהם "מרץ" עם 14 אחוזים ו"הליכוד" עם 12 אחוזים. מפלגת "כולנו" עם 8%, "הבית היהודי" עם 5% ו"ישראל ביתנו" עם 2%.

מנהלת תיכון מכבים רעות גלית בר-אל: "הבחירות הקרובות היו הזדמנות מצוינת עבור צוות ההוראה לא רק לדבר על דמוקרטיה, אלא גם לעשות דמוקרטיה ולחוות שיח דמוקרטי. במהלך שבוע הדמוקרטיה העמיקו התלמידים את הידע שלהם בנושא. הם התנסו בדיאלוג בונה, בחשיבה ביקורתית ומעורבות אזרחית. כל אלה יחד תרמו ללמידה המשמעותית של התלמידים ולחינוך שלהם לאזרחות בחברה דמוקרטית ולהגברת האחריות האישיות והמעורבות החברתית של כל תלמיד ותלמיד."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות