חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

התחנה המרכזית יוצאת לדרך

 

באיחור של 10 שנים, פרוייקט התחנה המרכזית בשעה טובה יוצא לדרך, וליתר דיוק, המכרז יוצא והתכנון הוא ששנה אחרי זה, התחנה תפעל. אינשאללה  

 

איזור המע"ר וליתר דיוק, איזור כיכר התחבורה המקיף את הקניון הינו לאחרונה שוקק חיים וליתר דיוק, שוקק בנייה וסלילה. הסיבה כמובן היא סיום עבודות הכיכר אך מה שיותר חשוב זה שמחודש הבא יתחילו לעבוד על מה שקורה מתחת לכיכר, או מה שמכונה התחנה המרכזית. התחנה המרכזית הינה כידוע בתוכנית העירונית עוד מימי יסודה, אך רק כעת בנייתה יוצאת לדרך.

מועצת העיר אשרה בישיבתה האחרונה תקציב בלתי רגיל של 25 מיליון שקלים להקמתה של תחנת התחבורה המרכזית של העיר מודיעין מכבים רעות.

על פי התכנון המכרז להקמת התחנה המרכזית אמור לצאת במהלך חודש אפריל כאשר העבודות עצמן יארכו כשנה. האחריות על הקמת המתחם תהיה של החכ"ל מודיעין, כאשר לאחר הקמת התחנה יוטל תפעול המתחם על מינהלת אופק.

התחנה החדשה תבנה בתוך כיכר התחבורה הראשית של העיר, כאשר הרציפים של האוטובוסים ייבנו בתוך הכיכר עם רמפות כניסה ויציאה אל מעגל התנועה המרכזי. התחנה החדשה תהיה מחוברת באופן ישיר לקניון עזריאלי ולתחנת הרכבת ’מודיעין מרכז’ כאשר בעתיד ישתמשו בשירותיה גם באי השדרה המרכזית, הרמבלס, שתבנה בסמוך וכן השטח המיועד למכללה אקדמית.

על פי התכנון לתחנה המרכזית יהיו שני מסופי תחבורה, אחד עבור התחבורה העירונית הפנימית והשני עבור תחבורה בין עירונית. נוסף לכך יכלול מתחם התחנה אזור מסחרי עם מספר חנויות שישרתו את הנוסעים.

ראש העיר חיים ביבס עדכן בישיבת המועצה כי עם הקמת התחנה תקים העירייה ועדת היגוי עירונית שתערוך סקר תחבורה מקיף שתכליתו יהיה היערכות העירייה ופתיחת התחנה המרכזית מבחינת התחבורה הציבורית, העירונית והבין עירונית.

ראש העיר חיים ביבס אמר בישיבה: "השילוב של קניון עזריאלי, השדרה המרכזית, מכללה, תחנת רכבת ותחנה מרכזית לתחבורה ציבורית ייצרו מרכז עיר מתקדם חי ושוקק כמו שמגיע לעיר גדולה בישראל. מרכז העיר ייתן את כל הפתרונות המסחריים, התחבורתיים והבילוי של תושבי העיר. פתיחת התחנה תביא לשינוי משמעותי של קווי התחבורה הציבורית בעיר, העירוניים והבין עירוניים כך שכל שכונות העיר יהיו מחוברים למרכזה והקווים כולם יהיו מסונכרנים עם פעילותה של הרכבת".

הכל טוב ויפה, אך המבחן הגדול יהיה כאשר האוטובוס הראשון יגיח לכיכר ההומה מתנועה ואז ניווכח לראות מה יצא לנו מזה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות