חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בחירות 2015: מי אמר שמודיעין אדומה

 

הפער במודיעין בין הגושים לטובת השמאל בבחירות 2012 עמד על 16% ושבוע שעבר הוא הצטמצם ל 8% בלבד. לולא האיחוד עם מכבים רעות, היינו מגלים מודיעין שמידי בחירות הופכת יותר ויותר ימנית

 

חשבתם שמודיעין היא עיר הנוטה לשמאל? תחשבו עוד פעם.

זוכרים את מפת האדום כחול שפורסמה באתרי החדשות  וסימנה את הכתמים האדומים המעטים של ישובי מחנה השמאל ?  כן, מודיעין רבתי צצה ככתם אדום בתוך ים כחול של ישובים מצביעות ימין. 

האם זו התמונה? טכנית אולי כן , אבל רק לסבר את האוזן... לולא האיחוד שנכפה על כל הצדדים בשנת 2005, מודיעין הייתה צבועה בדיוק כמו רחובות וראשון קרי עם יתרון לימין.

מעיון בתוצאות הקלפיות בשכונות השונות בעיר (בבחירות האחרונות) עולה שבעוד שבשכונות העיר המחנה הציוני מתוגבר במרץ ולפיד גברו בחלק מהקלפיות באחוזים בודדים על מחנה הימין ובקלפיות אחרות כגון קייזר, בוכמן, האולפנה ועוד, הימין גובר באותו יחס, הנה באלו של מכבים רעות הפער הגיע לפי 3 ו - 4 לטובת בוזי וציפי. אז מה זה אומר? נחזור לזה בהמשך.

בחירות 2015. צילום: אלי גל

זה מה שהיה בשבוע שעבר, אבל מה היה קודם לכן? האם מסתמנת מגמה כלשהיא?

אז חיברנו את כל הקלפיות בבחירות לפני שנתיים וכן בבחירות האחרונות ומצאנו שהפער בין שני המחנות נחתך בחצי כולל  בישובי הלווין בהם הליכוד היה שם גנאי.

בחירות 2013: חיברנו את העבודה עם מרץ,  יש עתיד, התנועה , עלה ירוק וקדימה והגענו ל 58%.. מול אלה שמנו את הליכוד שכלל את ישראל ביתנו, ש"ס והבית היהודי, סה"כ, 42%, פער של 16%.

מתקדמים שנתיים לבחירות שנערכו בשבוע שעבר, והנה התוצאות הפעם:

גוש השמאל שכלל את המחנה הציוני, יש עתיד, מרץ והערבים, כל אלה מונים 54%  כשמנגד, הליכוד עם הבית היהודי, ש"ס, יחד וכולנו מגיעים ל 46% .  בהנחה לא מופרכת שאת כחלון  שמולדתו בליכוד, ניתן לשבץ רק במחנה ימין.

והנה הפער שעמד רק לפני שנתיים על 16% הצטמצם ל 8% בלבד וזה אומר שגם מודיעין כמו רוב המדינה הלכה עוד יותר ימינה וזו רק ההתחלה.

אבל גם ה 8% מטעים.

מבדיקה בקלפיות ברעות ועוד יותר במכבים, נמצא שבשתי מערכות הבחירות גוש השמאל (ב 2003 בלט יש עתיד והשנה המחנה הציוני) מנה פי 3 ו - 4 מגוש הימין.

פער כזה גדול כאשר משקללים אותו בסך התוצאות בקלפיות העיר החדשה (הנותנות בחלקם יתרון לימין) חושף את האמת שרבים מאיתנו סרבו לראות, שמודיעין ללא מכבים רעות הינה רחוקה מלהיות צבועה באדום ואם מעמיקים יתכן ונגלה שגם בבחירות האחרונות הימין גבר על השמאל. וזו רק ההתחלה....

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות