חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הנדון: תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים במודיעין

 

לכבוד ח”כ ישראל כץ, שר התחבורה משרד התחבורה ירושלים. הנדון: תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים במודיעין

 

מכובדי,     

מודיעין מכבים-רעות היא עיר פלורליסטית, עם אוכלוסיות של אזרחים וותיקים, חיילים שמגיעים לחופשות, ונוער, שתקועים בביתם בשבתות, מכיוון שאין ברשותם רכב פרטי או רישיון נהיגה, ולא תמיד הם יכולים לבקש מאחרים (ילדים, הורים, חברים, שכנים) שיסיעו אותם בשבתות בתוך העיר או מחוץ לעיר אל בני משפחה, חברים או לסתם לבילויים, או לביקור חולים בבתי חולים. 

ציבור האזרחים הוותיקים, החיילים והנוער בעיר, הם הנפגעים העיקריים מכך שעדיין אין בעיר תחבורה ציבורית חלקית בשבתות ובחגים. לכן, חייבת להיות בשבתות תחבורה ציבורית ולו חלקית שתיתן מענה לתושבי העיר, שיוכלו לצאת מהבית בשבתות לכל מקום שיחפצו באמצעות התחבורה הציבורית.

חופש תנועה תחבורתי לכל אזרח ולכל תושב הוא מאפיין מובהק וחלק בלתי נפרד של איכות חיים סבירה, וזה לא תקין שציבורים גדולים וחשובים בעיר ימשיכו להיות כבולים לביתם, דווקא בימי החופש שלהם, וזאת בגלל נימוקים ומניעים דתיים, סטאטוס קוו, או מניעים אחרים.

בראיון מתאריך 6/11/2013 למקומון 'מודיעין ניוז', נשאל ראש העיר מר חיים ביבס: "באופן אישי, תהיה שמח לתחבורה ציבורית בשבת?"

ראש העיר עם שר התחבורה

תשובתו של ראש העיר הייתה: "אני אשמח כשתהיה תחבורה ציבורית כזו לשני מקומות עיקריים. למקומות הבילוי בגוש דן ולים. אני מניח שזה היה פותר הרבה בעיות. צריך לנסות. בחיפה זה עובד כבר שנים. הייתי סטודנט באוניברסיטת חיפה ונהניתי מזה ולא קרה שום דבר. וגם במודיעין עצמה - אם אתה נוסע בעיקר בעמקים וזה לא מפריע לאחרים, שום דבר לא יקרה. אבל שוב - זו החלטה של המדינה ואנחנו נמתין שהיא תקבל אותה".

בישיבת מועצת העיר בדצמבר 2013, הצעתי לאשר הפעלת תחבורה ציבורית חלקית בשבתות ובחגים בעיר מודיעין-מכבים-רעות, למקומות ויעדים עפ"י צרכי תושבי העיר, ובמיוחד עפ"י צרכי ציבור האזרחים הוותיקים והנוער בעיר.

ביקשתי מראש העיר לפנות אליך שר התחבורה ולבקש שתאשר הסדר להפעלת תחבורה ציבורית בעיר בשבתות, אך ראש העיר דחה את הצעתי בטענה שכל עוד אין החלטת ממשלה לאפשר תחבורה ציבורית בשבתות, מועצת העיר לא תדון בכך.

בראיון איתך לפני ימים אחדים בערוץ 2, הדגשת כי "כיום, למיטב ידיעתי, לא מונחת אף פנייה של רשות מקומית שמבקשת תחבורה ציבורית בשבת".

הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות אינה נחלתו של השמאל או הימין, או עניין פוליטי - זהו עניין אנושי ומהותי לאלו שנאלצים להישאר בבתיהם בסופי שבוע, בשבתות ובחגים, בגלל השבתת התחבורה הציבורית בשבתות ובחגים.

זהו רצונם של מאות אלפי אזרחים וותיקים, חיילים בחופשות ובני נוער ברחבי הארץ, שחפצים בתחבורה ציבורית חלקית בשבתות, עפ"י החלטת מועצת כל רשות מקומית.    

אנו חברי מודיעין חופשית פונים אליך שר התחבורה, בבקשה להביא בהקדם לאישור ממשלת ישראל ואח"כ לכנסת, הצעת חוק שתאפשר לכל רשות מקומית לקבל החלטה במועצת הרשות המקומית, להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות.

בכבוד רב,

אבי אלבז

חבר מועצת העיר

יו"ר מודיעין חופשית

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות