חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

במה דנה ועדת התחבורה

 

מחלף צומת שילת, צביעת כבישים ואופניים חשמליות, אלה ועוד, בין הנושאים שעלו בוועדת התחבורה שהתכנסה אמש. ומה לא עלה... קראו על כך במכתבו של אלי גל תושב העיר בידיעה נפרדת

 

בתחילת השבוע התכנסה ועדת התחבורה בראשה עומד סגן ראש העירייה בה השתתפו חברי הוועדה, נציגי חברת קווים, גבריאלה נציגת מועצת הנוער, סמנכל"ית תאום ובקרה מיכל ענבר פרפרי, מהנדסת התנועה אורנה מוזס ותושבים.

בתחילת הישיבה עדכן וענה בן סעדון לשאלות שהופנו אליו הן על ידי חברי הוועדה וכן על ידי תושבי העיר ובניהם מענה לשאלות רבות שנגעו למחלף שאמור לקום בצומת שילת שבזכות פעילות משותפת עם ראש העיר תבוטל התוכנית להקים מחלף שהיה אמור להגיע לגובה החלונות של מבני המגורים הסמוכים בשכונת הכרמים, ובמקום תבוצע שיקוע של הכביש לכיוון ירושלים. עוד עדכן בן סעדון על כינוס ועדה שנבחרה לדון בנוגע על קמפיין אופניים חשמליים והוחלט שבנוסף לשילוט חוצות יתקיימו הרצאות במסגרות החינוך הפורמלי והלא פורמלי.

על הקצאת תקציב מיוחד לביצוע צביעת כבישים במיוחד בצמתים הראשיים לקראת צביעה מקיפה בכל העיר במהלך חודש אוגוסט לקראת פתיחת שנת הלימודים ועל פתיחת השיקוע ברחוב החשמונאים במרכז התחבורה עוד כשבועיים. נושא אחרון שעידכן בן סעדון נוגע לכוונה של העירייה לחייב את הקבלנים לבצע סימון מיוחד ביציאה של רכבים מחניות על מנת להזהיר את רוכבי האופנים והולכי הרגל ממפגש עם רכב בחצייתה את המדרכה.

סמנכל"ית תאום וביצוע מיכל פרפרי דיווחה על התקדמות ביצוע תשתיות התחבורה: הצבת רמזורים ביציאה מרחוב שבטי ישראל לכיוון לטרון, ביצוע מעגלי תנועה ברחובות חרצית דם המכבים, לשם תכלת, הוספת מעגל תנועה נחל נעמן נחל זוהר ונהר הירדן ובקשה לתקצוב אחרי שבוצע תכנון במבוא רעות לביצוע מעגל תנועה.

בהמשך הציגה מהנדסת התנועה אורנה מוזס את עקרונות התכנון של מרכז התחבורה כולל מצב עכשווי וכן תכנון עתידי כאשר העבודות שיבוצעו באחריות החברה הכלכלית יארכו כשנה. מרכז התחבורה תבנה כחלק מהמע"ר, תכלול כ- 10-12 רציפים עם מסוף לחניה של כ- 30 אוטובוסים. מרכז התחבורה יהיה מחובר ישירות לקניון עזריאלי ולתחנת הרכבת מרכז".

הוחלט כי ועדת לתכנון תחבורה ציבורית תעבוד בשלושה צוותים:

צוות תכנון: יאסוף מידע ויכין סקירות, ניתוחים וחלופות תכנון לדיונים. צוות ליווי מקצועי: יתכנס בתדירות גבוהה וידון בנושאי התכנון השונים. וועדת היגוי: תחליט בנושאי מדיניות ובפניה ידונו ההמלצות של צוות הליווי המקצועי.  

בסיום הוועדה הוחלט להקים צוות היגוי שיציג בפני הוועדה בישיבה הבאה תוכניות לקיום שבוע בטיחות בדרכים תוך ניצול התקציבים המיועדים לבטיחות בדרכים. בן סעדון: "בכוונתי להעזר בוועדת היגוי על מנת לאגם משאבים ולקיים שבוע בטיחות בדרכים שישלב את הגורמים המקצועיים, וכבר הועלו רעיונות כמו קיום הפנינג רכיבה על אופניים על שבילי האופניים שנבנו בעיר, קיום הרצאות בכיתות הלימוד החל מגיל הגן ועד לכיתות יב’, הקמת קבוצת נוער שיעברו הכשרה ויעבירו את המסרים של בטיחות בדרכים בקרב חבריהם כפי שאנו עושים במאבקנו לצמצום החשיפה לסמים ואלכוהול".

תושב העיר אלי גל שלח למערכת מכתב מחאה על כך שסוגיות כגון כביש יהודה המכבי לא הועלה לדיון. כנסו!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות