חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סקר של עמותת אור ירוק: תושבי מודיעין לא מרוצים מהתחבורה

 

על פי תוצאות סקר של עמותת אור ירוק, תושבי מודיעין מכבים רעות לא ממש מרוצים מהתחבורה הציבורית: הציון הממוצע שניתן לה, הוא 5.6 (מתוך 10).

 

חברי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" יצאו לרחובות ישראל ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. העיתוי של הבדיקה שערכו חברי הקבוצות אינו מקרי: על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן. בני הנוער, המתנדבים באור ירוק, ביקרו ב-883 תחנות אוטובוס שונות המפוזרות ב-61 ישובים ברחבי ישראל.

בני הנוער בדקו שלושה דברים מרכזיים. הראשון, תשתית תחנת האוטובוס - הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, מידע ונגישות - דפי מידע, מקומות ישיבה ומרחק התחנה מהבית. השני, נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס -  שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים. בנוסף, ערכו בני הנוער סקר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בו שמעו מה דעתם על מחיר התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.

במודיעין מכבים רעות, בדקו בני הנוער שבע תחנות אוטובוס שונות ברחבי העיר. נמצא כי באחת התחנות אין סככה לצורך הגנה מהשמש ובחמש תחנות לא היו שלטי ברייל למען העיוורים.

כדי לבדוק את נושא לוחות הזמנים, הנוחות, הדייקנות ומרחק התחנה מהבית, ערכו בני הנוער סקר בקרב ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית במודיעין מכבים רעות. על פי התוצאות, תושבי מודיעין מכבים רעות לא מרוצים מהתחבורה הציבורית: הציון הממוצע שניתן לה, הוא 5.6 (מתוך 10). בנוסף 31% חושבים שמחיר כרטיס הנסיעה הוא גבוה מדי, 29% מציינים כי האוטובוס בו הם נוסעים מדי יום עמוס ו- 66% ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר בחמש דקות לפחות. כמו כן, 34% מהמשתתפים בסקר ציינו, כי לוקח להם למעלה מעשר דקות בכדי להגיע לתחנת האוטובוס מביתם.

שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "על משרד התחבורה, לשפר את מצבה של התחבורה הציבורית ולעודד את הציבור לעשות בה שימוש יומיומי. זו צריכה להיות משימה לאומית שתחסוך למדינה כסף, תצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, תשפר את איכות האוויר ואף תוכל להציל חיים".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות