חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ירידה במספר המדורות בל”ג בעומר

 

ל"ג בעומר מאחורינו ומנתוני אגף שפע בעירייה עולה גם השנה חלה ירידה במספר המדורות שהיו השנה ביחס לשנה שעברה, יו"ר הנהגת ההורים, אמציה דויטש מסביר את הנתון הסביבתי באיחוד המדורות שנעשו השנה במוסדות חינוך רבים בעיר.  

 

במהלך השבועות האחרונים נערך בעיר קמפיין משותף של עיריית מודיעין, מכבים רעות מועצת העיר, הנהגת ההורים העירונית בהנהגת חברות המועצה ורד גל בחרי, הילה בן אליעזר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אמציה דויטש וסגניתו, נאוה מסינה בקריאה להפחית את מספר מדורות ל"ג בעומר על ידי ביצוע מדורות מאוחדות של מספר כיתות.

כמו כן, מתוך הכרה בחשיבות השמירה על הסביבה החליטה העירייה לצמצם את מספר הימים שבהם תותר על ידי העירייה הדלקת מדורות ליומיים בלבד, כאשר בנוסף צומצמו השטחים הציבוריים עליהם ניתן להבעיר את המדורות בתוך העיר. הקריאה שהועברה לכל בתי הספר וגני הילדים בעיר נעשתה מתוך ההכרה בחשיבות של שמירה על איכות הסביבה, נפלה על אזניהם הקשובות של תושבי העיר ששמעו ועשו. מהעירייה והנהגת ההורים העירונית נמסר כי בתי הספר "דורות", "חוט השני", דרכי יהודה" ו"אבני חן" קיימו השנה מדורה בית ספרית אחת.

בית ספר היסודי "יחד" יזמו שתי מדורות, מדורה אחת לשכבות א’-ג’ ואחת לשכבות ד’-ו’. בתי הספר "הכרמים", "ניצנים", "אסיף", "האלה", "מעוז המכבים", "יזמ"ה" ו"אלונים" עדכנו כי השנה הם עשו מדורות שכבתיות.  איחודי מדורות אלה, אליהם מצטרפים גם מתחמי גני ילדים בעיר שקיימו מדורות משותפות לכל גני המתחם, נעשו במטרה להפחית זיהום האוויר ולשמור על הסביבה. היו גם גני ילדים שוויתרו השנה על מדורה לטובת פעילות אלטרנטיבית בנושא ל"ג בעומר. בעקבות ההתגייסות המרשימה של מוסדות החינוך במודיעין מכבים רעות לאיחוד המדורות, הגיע לעיר חזאי חדשות 2, אלעד זוהר ששידר את תחזית מזג האוויר בשידור ישיר מהמדורה הבית ספרית של בית הספר חוט השני.

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל-בחרי: "גם השנה תושבי העיר מודיעין מכבים רעות הצדיעו במעשים על מנת לשמור את  העיר נקייה יחד עם התחשבות בזולת ובטבע. אני מלאת גאווה בכל תלמידי בית הספר אשר הפנימו את טובת הכלל והגדילו את כמות המדורות המאוחדות. אין ספק כי התושבים הוכיחו כי ניתן לשלב את ההנאה של החג יחד עם שמירה על הטבע והקטנת זיהום האוויר."

חברת המועצה מחזיקת תיק החינוך, עו"ד הילה בן אליעזר: " זו השנה השנייה בה אנו מבקשים למצוא דרכים חלופיות לציון החג, שמחד תהיינה חווייתיות ומגבשות אך כל זאת שלא על חשבון שמירה על הסביבה. גם בשנים הבאות נמשיך לעודד מגמה זו יחד עם הנהגות ההורים הבית ספריות שעורים עבודה מרשימה ביותר. ואני תקווה שכמו בתחומים רבים אחרים, גם בתחום השמירה על הסביבה מודיעין מכבים רעות תשמש דוגמא לערים אחרות בכל רחבי הארץ."

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אמציה דויטש: "אני מבקש להודות להורים בעיר שהוכיחו שוב מעורבות ומחויבות. בעזרתכם צמצמנו באופן משמעותי את מספר המדורות בעיר, בלי לוותר על מסורת החג. ועדי ההורים טרחו ואירגנו מדורות לקבוצות גדולות, תוך שמירה על הבטיחות ומבלי לגרוע מהנאת הילדים. בנוסף לתועלת עבור הסביבה בה אנו גרים, הילדים קיבלו דוגמה מההורים בנושא אחריות, התחשבות בזולת ובסביבה. השנה זו כבר מסורת בעיר ומחויבות של הילדים וההורים לשנים הבאות".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות