חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מודיעין מוכנה למלחמה, אם תהיה

 

עיריית מודיעין מכבים רעות ומתנדבי היחידה לחילוץ והצלה של מחלקת הביטחון לקחו השבוע חלק בתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 15".  

 

תרגיל "נקודת מפנה" מתקיים אחת לשנה, בהובלת פיקוד העורף ומטרתו לאפשר לרשויות לתרגל את הערכות פיקוד העורף, הרשויות המקומיות ושירותי החירום השונים של מדינת ישראל לקראת מצב חירום ונפילת טילים בשטחה.

במהלך התרגיל נשמעו ברחבי העיר אזעקות עולות ויורדות בשעות בוקר ובערב. בשעות הבוקר תרגלו כל מוסדות החינוך בעיר כניסה למרחבים המוגנים. בשעות הערב היתה אזעקה נוספת, בשעה 19:05 שמטרה לאפשר לתושבים לתרגל גם בבית כניסה למרחבים המוגנים במרחב הביתי. בעירייה ציינו כי תושבים שלא שמעו את האזעקה מוזמנים לפנות למוקד העירוני 106 ולעדכן על כך.

העירייה תמפה את פניות התושבים ותעבירן לפיקוד העורף - הגורם האחראי על תפעול מערכות אלה. בעירייה ציינו כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הצופרים מיועדים בעיקר עבור התושבים שאינם נמצאים במבנה אלה מחוצה לו, כאשר על פי הנחיות הפיקוד כאשר תושב נמצא בביתו בעת חירום עליו לדאוג להפעלת אמצעי התקשורת או טלפון אשר יעדכן בעת אזעקה.

במסגרת התרגיל קיבלו בעירייה תרחישים לפיהם נורה לעיר מטח טילים שנחתו במספר אתרים ברחבי העיר וגרמו לנזק. עובדי העירייה תרגלו עם אנשי המקצוע את אופי ההתמודדות עם תרחיש של נפילת מספר טילים בו זמנית ברחבי העיר, תוך הערכת מצב, בחינת האפשרויות, קביעת סדרי עדיפויות ומתן מענה מיטבי במספר זירות.

כחלק מתרגיל העורף הלאומי ביצעה יחידת החילוץ וההצלה של העיר אימון חילוץ נפגעים באתר האימונים הסמוך לרחוב חטיבת הצנחנים. בתרגיל לקחו חלק 40 מתנדבי היחידה אשר תרגלו תרחישים שונים של קריסת מבנים כתוצאה מנפילת טילים, חילוץ לכודים מבין ההריסות, מתן מענה רפואי ראשוני בשטח וכן העברת דיווחים לחפ"ק ולמרכז ההפעלה של העירייה.

יחידת החילוץ וההצלה של העיר מונה כ-220 מתנדבים ומתנדבות העוברים אימונים אחת לתקופה. המתנדבים מהווים מערך מקצועי, איכותי וזמין לתגובה מידית בזמן אירוע חירום לביצוע פעולות הצלה ראשונות של חילוץ לכודים, הגשת סיוע רפואי, כיבוי אש ופינוי ברחבי העיר עד להגעת כוחות הסיוע. גיוס המתנדבים והכשרתם נעשה מתוך הבנה כי ייתכן מצב שבו בשעת חירום, כוחות ההצלה לא יוכלו לתת מענה מהיר ועל כן מחלקת ביטחון נערכת מראש בסיוע מתנדבי היחידה לתת מענה ראשוני בכל הקשור להצלת חיים וסיוע לאוכלוסייה.

מנהל אגף השרות, האחראי לנושא הביטחון בשגרה ובחירום, יעקב כהן: "מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים המתקדמות והמוכנות ביותר בארץ לשעת חירום. באגף השירות ומחלקת הביטחון אנו עוסקים כל השנה במוכנות לאירוע חירום מכל סוג שהוא ונמצאים בקשר רציף עם כל הגופים הרלוונטיים בעיר לרבות מד"א, כב"א, המרפאות והמשטרה."

מנהל מחלקת הביטחון, שמוליק כהן: "יחידת החילוץ וההצלה יודעת לתת היום מענה ראשוני מידי, מקצועי ויעיל במגוון רחב של מצבי חירום ואירועים חריגים, בדגש על אירועי "אסון המוני."

תושבים המעוניינים להירתם ולהתנדב ליחידה, מתבקשים ליצור קשר עם מנהל מחלקת הביטחון, שמוליק כהן, בטלפון: 08-9726190  או במייל:   shmulik@modiin.muni.il

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות