חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ביבס ובנט הציגו את רפורמת הסייעת השניה

 

בתדריך העיתונאים ברך ביבס את בנט על כניסתו לתפקיד ועל המהלך המשמעותי הראשון שיזם ואמר כי השלטון המקומי וראשי הרשויות יהיו שותפים מלאים למהלך: "הוספת סייעת שנייה הוא צורך מהותי בחינוך לגיל הרך"

 

ביום שני הציגו שר החינוך נפתלי בנט וראש העיר חיים ביבס במסגרת תפקידו כיו"ר מרכז השלטון המקומי את תכנית משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי להוספת סייעת שנייה לגני הילדים כאשר הכוונה היא לגנים בהם יש ילדים בגילאי 3 או גנים בהם יש ילדים בגילאי 4-3, עוד נאמר כי קריטריון נוסף לקבלת הסייעת השנייה  הוא שבגנים יהיו 30 ילדים ויותר.

בתדריך העיתונאים ברך ביבס את בנט על כניסתו לתפקיד ועל המהלך המשמעותי הראשון שיזם ואמר כי השלטון המקומי וראשי הרשויות יהיו שותפים מלאים למהלך: "הוספת סייעת שנייה הוא צורך מהותי בחינוך לגיל הרך ובמקום שבו יחס מורה-תלמיד קטן כך אנחנו רואים התקדמות אישית, לימודית וערכית, מהירה וטובה יותר של התלמידים. הצורך הוא משמעותי כל כך ומחייב שיתוף פעולה ומימון משותף של משרד החינוך והרשויות המקומיות. לכן הסכמנו על מדרג של השתתפות הרשות המקומית על פי המדד הסוציו-אקונומי כדי ליצור שוויון."

על פי הרפורמה סוכם כי משרד החינוך ישתתף בעלויות העסקת הסייעת השנייה לפי החלוקה הבאה: רשויות מקומיות בסוציו-אקונומי 1-4 יקבלו תקצוב של 90%. רשויות מקומיות בסוציו-אקונומי 5-7 יקבלו תקצוב של 70% ורשויות מקומיות בסוציו-אקונומי 8-10 יקבלו תקצוב של 50%.

ביבס הוסיף וציין כי הרשויות המקומיות לוקחות חלק משמעותי בתקצוב הרפורמה, למרות שזו אחריותה של המדינה, מכיוון שמדובר במהלך חינוכי הכרחי וחשוב שיסייע בראש ובראשונה להורים ולמשפחות הצעירות ויעניק לכל ילד בישראל את היחס המגיע לו.

מנתוני העירייה עולה כי לא כל גני הילדים בעיר עומדים בקריטריונים לקבלת סייעת שנייה ועל פי הערכות העירייה עלות העסקת סייעות נוספות על ידי העירייה מוערכת ב- 4-3 מיליון שקלים. בעירייה ציינו כי המשמעות התקציבית היא משמעות כבדה ביותר והנהלת העיר תבחן אופציות למציאת מקורות תקציביים למימון הסייעות.

ראש העיר חיים ביבס: " הוספת סייעת שנייה והרחבת צוות הגן היא בשורה חדשה ומשותפת של ממשלת ישראל ומרכז השלטון המקומי. השלטון המקומי רוצה לפעול לטובת התושבים שלו לא דרך שביתות והפגנות אלא לגופו של עניין לטובת השגת הישגים ותוצאות. ראינו את זה בבית הספר של קיץ ואנחנו רואים את זה בהוספת הסייעת השנייה ואני מקווה ומאמין שנראה את זה גם בעתיד בצמצום הצפיפות בכיתות ובתחומים נוספים בשיתוף פעולה עם משרד החינוך."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות