חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הנדון: הפעלת קווי לילה ממודיעין בימי שישי בלילה

 

”מר ביבס , אנו חברי עמותת מודיעין חופשית דורשים ממך להנחות את הגורמים הרלוונטיים בעיריית מודיעין-מכבים-רעות להפעיל מיידית בערבי שבת קו אוטובוס עירוני לילי שיפעל חינם בלילות, אל מוקדי הבילוי בתל אביב ובחזרה”

 

לכבוד

מר חיים ביבס - ראש העיר

מודיעין-מכבים-רעות

מר ביבס שלום,

משרד התחבורה ומשרד החינוך החלו להפעיל קווי לילה בחודשים יולי-אוגוסט, ופרסמו באתר http://www.kav-layla.co.il/Web/He/Default.aspx את פירוט קווי האוטובוסים שיפעלו במהלך ימי השבוע בשעות הלילה, ברחבי המדינה.

עפ"י המידע באתר, יפעל קו 222 מממודיעין-מכבים-רעות לת"א במהלך כל לילות השבוע, למעט בימי שישי בלילה/ערבי שבת, שדווקא בהם יש ביקוש רב להסעות של בני נוער, חיילים וצעירים לצאת לבילוי מחוץ לעיר.

בבירור במוקד משרד התחבורה, התברר שבכל קווי הלילה ברחבי המדינה, אין פעילות של קווי לילה בימי שישי בלילה/ערבי שבת (הלילה שבין שישי לשבת).

מידע זה אינו מפתיע, מכיוון שמדיניות משרד התחבורה למניעת תחבורה ציבורית בשבתות, היא ידועה ומוכרת.

החל מהשבוע שעבר, עיריית חולון החלה להפעיל בימי שישי בלילה, קו אוטובוס עירוני לילי שפועל חינם בלילות, אל מוקדי הבילוי בתל אביב ובחזרה, לרווחת צעירי העיר המעוניינים לצאת ולבלות בחולון ובתל אביב.

זאת, בשל החלטת משרד התחבורה שלא להפעיל קו לילה בערבי שבת.

בכך תימשך גם השנה מדיניות ראש עיריית חולון, מוטי ששון, לאפשר לצעירי העיר לבלות מחוצה לה בערבי שבת בשעות הלילה הקטנות, בבטחה וללא צורך בנהג תורן וללא הוצאות מיותרות על דלק ועל מוניות.

http://www.holon.muni.il/Lists/List6/DispForm.aspx?ID=2497

קו הלילה של חולון (קו 489) -

http://beta.govmap.gov.il/app08?lid=&ld=13762&date=26062015&dt=2130 ,  

ראש עיריית חולון, לא נכנע לתכתיבי הרבנים בעיר (אחד מהם הוא אברהם יוסף), שיתכן וניסו לסכל החלטה זו, ולא נכנע לתכתיבי מפלגות שלטון המתרפסות בפני החרדים.

אין ספק שראשי רשויות רבים יכולים ללמוד ממוטי ששון פרק במנהיגות שרואה לנגד עיניה את טובת הציבור הנאור וצעירי העיר שרוצים לבלות בימי שישי בלילות במקומות בילוי מחוץ לעיר.

מודיעין מכבים-רעות היא עיר פלורליסטית, עם אוכלוסיות של אזרחים וותיקים, חיילים שמגיעים לחופשות ונוער, שתקועים בביתם בשבתות, מכיוון שאין ברשותם רכב פרטי או רישיון נהיגה, ולא תמיד הם יכולים לבקש מאחרים (ילדים, הורים, חברים, שכנים) שיסיעו אותם בשבתות בתוך העיר או מחוץ לעיר אל בני משפחה, חברים או לסתם לבילויים, או לביקור חולים בבתי חולים. 

חופש תנועה תחבורתי לכל אזרח ולכל תושב הוא מאפיין מובהק וחלק בלתי נפרד של איכות חיים סבירה, וזה לא תקין שציבורים גדולים וחשובים בעיר ימשיכו להיות כבולים לביתם, דווקא בסופי שבוע, וזאת בגלל נימוקים ומניעים דתיים, סטאטוס קוו, או מניעים אחרים. 

הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות אינה עניין פוליטי, ואינה נחלתו של מגזר כלשהו - זהו עניין אנושי ומהותי לאלו שנאלצים להישאר בבתיהם בסופי שבוע, בשבתות ובחגים, בגלל השבתת התחבורה הציבורית בשבתות ובחגים. 

מר ביבס, אם טובתו של הציבור החופשי בעיר (כ- 75% מתושבי העיר) בכלל, וטובתם של בני הנוער, החיילים והאזרחים הוותיקים בעיר בפרט, עומדת לנגד עיניך, יותר מאשר טובת הקשרים עם ראש הממשלה, שר התחבורה ומפלגות השלטון המתרפסות בפני החרדים והאורתודוקסים, מר ביבס , אנו חברי עמותת מודיעין חופשית דורשים ממך להנחות את הגורמים הרלוונטיים בעיריית מודיעין-מכבים-רעות להפעיל מיידית בערבי שבת קו אוטובוס עירוני לילי שיפעל חינם בלילות, אל מוקדי הבילוי בתל אביב ובחזרה, לרווחת צעירי העיר המעוניינים לצאת ולבלות מחוץ לעיר.

 בברכה,  אבי אלבז

 חבר מועצת העיר  מודיעין-מכבים-רעות  יו"ר מודיעין חופשית

                                                                                               

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות