חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

יותר מ-97% מבקשות לרישום למוסדות החינוך בעיר נענו בחיוב

 

ביום רביעי האחרון פרסם מינהל החינוך את תוצאות העירייה לערעורים שהוגשו. מהנתונים עולה כי יותר מ-97% מהבקשות של תושבי העיר לשיבוץ ילדיהם במוסדות החינוך העירוניים התקבלו.

 

מנתוני מינהל החינוך עולה כי כ-9,102 ילדים נרשמו בקיץ האחרון למוסדות החינוך בעיר (לא כולל חינוך מיוחד). בהם כ-4,376 ילדים נרשמו לגני הילדים העירוניים. 1,770 מהילדים נרשמו לגני החובה ו-2,606 ילדים לגני הקדם חובה. בנוסף, 2,367 ילדים נרשמו לכיתות א’, וכ-2,359 תלמידים נרשמו לחטיבות הביניים.

לאחר פרסום התוצאות הוגשו למינהל החינוך 647 ערעורים על השיבוצים שנקבעו, המהווים כ-7% מכלל מהבקשות לרישום שהוגשו לעירייה. מנתוני מינהל החינוך עולה כי 220 ערעורים הוגשו עבור תוצאות הרישום של תלמידי בתי הספר היסודיים והעל יסודיים. מתוך מספר זה נענו 175 ערעורים בחיוב כאשר היתר או נשללו או נמצאים עדיין בבדיקה. 131 ערעורים הוגשו על ידי הורים לילדים בגני החובה העירוניים. על פי נתוני מינהל החינוך 71 מהערעורים התקבלו בתשובה חיובית. יתר התשובות שהורים קיבלו הן שהערעורים נשללו או שהנושא נמצא עדיין בבדיקה. 296 ערעורים, הגיעו מהורים לילדים בגני הקדם חובה מהם התקבלו 200 בתשובות חיוביות, יתר הערעורים נשללו או שהנושא עדיין בבדיקה.

בעירייה ציינו כי שיבוץ התלמידים למערכת החינוך בעיר נעשה מתוך חשיבה רבה תוך ניסיון לעשות כל מאמץ כדי להיענות לרצון התושבים, בכפוף לאילוצים הקיימים. במינהל החינוך ציינו כי העובדה שיותר מ-97% מסך השיבוצים התקבלו מעידה יותר מכל על כך.

מניתוח נתוני הערעורים עולה כי המוקדים המרכזיים בעיר בהם מינהל החינוך נאלץ לדחות את בקשות ההורים הוא הרישום למוסדות החינוך הייחודיים כמו בית הספר "יחד" ובית הספר התורני "אריאל". מוקד נוסף של ערעורים שנדחו היה בקרב ילדים שבחרו להירשם בגנים ספציפיים במתחם ושובצו בגן אחר אבל באותו המתחם, במקרים אלה גם כן ניתנו תשובות שליליות.

חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר: "בעיר שבה מספר התלמידים במערכת החינוך עולה על 27,000 תלמידים, לא פשוט להיעתר לכל בקשות השיבוץ. לשמחתי מסגרות החינוך העירוניות כולן, הן גני הילדים והן בתי הספר, איכותיות מאד ואני גאה על כך. יחד עם זאת, כיוון שאני מעריכה ומוקירה את רצונם של ההורים לאפשר לילדיהם את המסגרת החינוכית שתתאים להם באופן מיטבי לפי נקודת ראותם, אני רואה חשיבות רבה בכך שבקשה לשיבוץ בגן ילדים או בבית ספר מסוים כזה או אחר, תענה. בד בבד, במסגרת השיבוץ מנהל החינוך מחויב לשיקולים פדגוגים אשר יאפשרו איזון גילאי ומגדרי בתוך המסגרות החינוכיות ויבטיחו למידה אופטימלית ואקלים מיטבי. אנו מכירים את מסגרות החינוך שבהן מספר הבקשות עולות על מספר המקומות הפנויים ועמלים לילות כימים על מציאת פתרונות מיטביים במסגרת האפשרית. בשעה זו אנו מתמקדים בשני האחוזים של הבקשות שעד כה לא הצלחנו להיענות להן על מנת למצוא לכל אחד מהילדים פתרון אופטימאלי לבקשותיהם, עד כמה שניתן."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות