חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תושב מודיעין: האם אתה גר בבנין בטוח?

 

ערוץ 10 חשף היום שהבניה בארץ עמוסה ליקויי בניה, אבל מה שמעניין אותנו הם הליקויים שנמצאו בפרויקט ב"ציפור" הבונים בה ללא הפסקה. וכולם ממתינים לאסון הראשון שיהפוך את הרשלנות לפשע  

 

"אם התוכנית של כחלון לבנות מהר ובזול, התוצאה תהיה שנקבל בנינים מסוכנים". כך אומר מהנדס בניה מאיגוד המהנדסים לכתבת ערוץ 10 שבדקה ומצאה ליקויי בניה חמורים במקומות שונים. הכתבה שודרה הערב יום ד’ ומין הסתם תעורר הדים רבים גם אצלינו.

ציטוט זה של המהנדס בכתבה מתאים בדיוק למודיעין אם נזכור שבתוך 19 שנים נכנסו לעיר למעלה  80.000 איש קרי, למעלה מ 20.000 דירות שזה בממוצע בניה של יותר מ 1000 דירות בשנה. פשוט אין הגדרה אחרת מאשר קצב בניה מטורף.

ציפור דרום בבניה  צילום: מנחם בנטוב

אז מה הפלא שכתבת  ערוץ 10 , פתחה את סיוריה דווקא במודיעין והמדובר בפרויקט של חב’ בניה ידועה שבנתה אותו לפני שנים בודדות בשכונת ציפור (הכרמים לשעבר) .

וכמה מסכנים הדיירים. בפרויקט שרואיינו: אדמה שקועה שמתחתיה נטמנה פסולת בניה, רטיבות בכל פינה, סדקים שמסכנים את חיי הדיירים ועוד... ולא רק בבנין אחד, ועניין מה קורה בפרויקטים שלא סוקרו.

ואגב, תגובת אותה חברה: לא מיני ולא מקצתי. לא דובים ולא יער, הכחשה מוחלטת, לא היה ולא נברא ובעצם הדיירים פשוט ממציאים. מי שצפה בכתבה המצולמת יכול היה לראות גם דובים, גם יער, הרבה אבק וסדקים וחששות כבדים מפני הבאות.

כל מי שיסתובב היום בעיר יכול לראות בנקל את קצב הבניה בשכונת ציפור, כמו שהיה לפני 6-7 שנים באבני חן ומחר מחרתיים נראה בשכונות ה"ציפורים" ו"נופים". ובסוף לא נשכח את השכונות השלמות שצצו מהיום למחר בשנים 97-99 ואחרי כן. לו,

מעניין  לו כתבת ערוץ 10 הייתה מסתפקת בבדיקת הבניינים במודיעין, האם הכתבה הייתה מתקצרת בדקה....

אחר ראיון כפוי בעידוד ערוץ 10, נאותה הבכירה באותה חברה להבטיח לשלוח אנשי מקצוע שיבדקו ויתקנו. בפועל, נשלח מהנדס אחד שעשה סיבוב בבנין ומאז לא שמעו ממנו. מצלמות הטלוויזיה כנראה לא עשו עליהם רושם.  כולם בסוף יפגשו בבית המשפט, רק שבינתיים חיי משפחות שלמות נהרסות בגין רשלנות של פועלי בנין שאין עליהם פיקוח של המדינה, הקבלן לא רוצה להפסיד כסף והיזם רוצה להרוויח עוד קצת.

ולסיום. הכתבה דנה בעיקר בבניינים בהם אנשים גרים, אבל אלפי זוגות  המתינות לדירה הנכספת ב"ציפורים" ו"נופים", להם, להם עדיין יש הזדמנות לבדוק מה בדיוק עושים אצלם בבנין ולאלה שעוד לא רכשו .

אז... שלא יעבדו עליכם!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות