חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

גברים ממאדים ונשים מנוגה / גרפולוגיה

 

על אף שהיום שואפים לשוויון בין המינים, עדיין ישנן תכונות המבדילות ביניהם. לגברים שתלטנים במידה, נסלח יותר מאשר לאישה השתלטנית במידה זהה, כאשר אומרים על אישה שהיא "לובשת את המכנסיים בבית", לא מתכוונים להחמיא לה וגם לא לבעלה

 

כאשר שולחים כתב יד לאבחון גרפולוגי, יש לציין כמה פרטים: שנת לידה, היד הכותבת  והאם הכותב הוא גבר או אישה. אם הגרפולוגים טוענים שבכתב היד אין סודות והכל גלוי, גרפולוג הבוחן את כתב היד לא יודע את מינו של הכותב?

בכדי לענות לשאלה, יש להתייחס תחילה לתכונות שנוטים לאפיין בהן גברים ונשים, שהרי אנחנו עוסקים בתכונות ובאופי של הכותבים.

לגברים נוטים לייחס יותר נחישות, סמכותיות, רציונאליות, השגיות, תחרותיות, יכולת טכנית ועוד.

לנשים נוטים לייחס יותר רכות, רגשנות, אמפטיה, מסירות, חמימות, יכולת יצירת קשרים חברתיים בטבעיות וכו’.

על אף שהיום שואפים לשוויון בין המינים, עדיין ישנן תכונות המבדילות ביניהם. לגברים שתלטנים במידה, נסלח יותר מאשר לאישה השתלטנית במידה זהה, כאשר אומרים על אישה שהיא "לובשת את המכנסיים בבית", לא מתכוונים להחמיא לה וגם לא לבעלה, ואילו לאישה עדינה ורחמנית הבוכה בסרטים נגלה אמפטיה רבה יותר מאשר לגבר שינהג כמוה בסיטואציה זהה. גברים משתדלים להימנע מ"שיחות נפש" ולרוב כאשר הם נפגשים נושאי השיחה יהיו: כדורגל, מצב המניות והבורסה או המצב הפוליטי ואם יוזכרו הילדים, זה יהיה בהקשר תכליתי של עיסוקם הנוכחי: בי"ס, צבא, לימודים, טיול או עבודה.

כאשר נשים נפגשות הן משוחחות על הקשיים שלהן ושל ילדיהן, מפרטות חוויה מדהימה שחוו או מציינות היכן יש מבצעים ש"חבל על הזמן". עם זאת בכל אחד מאתנו ישנן תכונות נשיות וגבריות במינון זה או אחר, ישנם גברים שהתכונות הנחשבות כנשיות הן יותר מורגשות אצלם וישנן נשים שהתכונות המיוחסות לגברים הן הדומיננטיות באופיין. כיצד באות לידי ביטוי בכתב התכונות "הנשיות" והתכונות "הגבריות"?

כתב "גברי" מתאפיין בקו חד, כתב קטן וצר, האותיות מלבניות או זוויתיות, זווית הכתיבה ישרה ובמידה והכתב מחובר, החיבורים יהיו זוויתיים. כתב "נשי" מתאפיין בכך שהקו בו כתובות האותיות הוא רך ובצקי, הכתב גדול ורחב, האותיות מלאות ועגולות, זווית הכתיבה ימנית או שמאלית, ובמידה והכתב מחובר, החיבורים יהיו בצורת קערות. בנוסף הכתב ה"נשי" לרוב מסודר וברור יותר ביחס לכתב "הגברי". כמובן שאין זה מחייב שכל הסימנים המאפיינים כתב "גברי" או כתב "נשי" ימצאו בכתב אחד.

בכתב הבא הקו חד, גודל הכתב קטן, האותיות צרות וכן זוויתיות כפי שניתן להבחין באותיות ש’ וכ’ המסומנות בקו מתחתן. בנוסף החיבור בין האותיות במילה השניה בשורה השניה נעשה באופן זוויתי. ניתן לאבחן כותב זה כ"גברי".

בדוגמא הבאה הקו רך ומעט בצקי, הכתב גדול, רחב, עגול ומלא וחדי העין יבחינו בחיבור מעוגל בין שני חלקי האות ה’. כמו כן הכתב מסודר וקריא, משום כך ניתן לאבחן כתב זה ככתב "נשי".

אז למה זה חשוב לציין האם הכותב הוא גבר או אישה? יש משמעות באבחון כאשר הכותב הוא גבר והתכונות הדומיננטיות בכתב ידו הן התכונות הנחשבות כ"נשיות" וכמובן גם כאשר הכותבת היא אישה והתכונות הדומיננטיות בכתב ידה הן התכונות הנחשבות כ"גבריות". לדוגמא כאשר מבקשים הכוונה מקצועית, ישנם מקצועות הנחשבים למקצועות גבריים כגון: חשמלאי, טכנאי, נהג, גנן בגינה וכו’ וישנם מקצועות הנחשבים למקצועות נשיים או מקצועות "הצווארון הוורוד" כגון: קוסמטיקאית, גננת, אחות או מזכירה. לאישה עם תכונות "גבריות" דומיננטיות, לא אמליץ להיות קוסמטיקאית, אחות או מזכירה ולגבר עם תכונות "נשיות" יותר לא אמליץ לעבוד במוסך. כל אחד ינצל את הפוטנציאל הגלום בו באופן טוב יותר, אם יעסוק במקצוע בו יוכלו לבוא לידי ביטוי כישוריו, ותכונותיו הן יתרון בעיסוקו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות