חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: ראה תשע”ה

 

ובאקטואליה :לפני יותר משנה הוקמה עמותת רבנים שתכננה לארגן קופה ארצית שיתרמו אנשים שונים, ובשיתוף הבנקים והאוצר כדי לאפשר מחיקת חובות לאנשים נזקקים שחשבון הבנק שלהם נסגר. נדמה לי...

 

מצוות רבות מאד ואיסורים רבים בפרשתנו . נושאים רבים בחיי היום יום  של היחיד והציבור מנוסחים ומוסברים בקיצור ובהרחבה. העיקרון  מובא בתחילת הפרשה לפני הפירוט :

"ראה אנוכי נותן לפניכם היום ברכה וקללה"

 יש לנו אפשרות לקבל ברכה או חלילה קללה והכול תלוי בנו ובמעשינו.הנושאים מגוונים ושונים החל ממאכלים מותרים ואסורים. פולחן רצוי ואסור. עינוי דין . הסתה אנטי דתית. תרומות  ומעשרות , חגים ,צדקה ודאגה לאביונים וכן הלאה. בין השאר עוסקת הפרשה בדיני שנת השמיטה.( ממש כמו שהשנה תשע"ה)

אלא שהתורה מוסיפה על האיסור בעבודת הקרקע, תוספת חברתית חשובה:  לקראת סוף השנה  התורה דורשת מאיתנו גם לוותר על חובות כספיים שאחרים חייבים לנו.

ובאקטואליה :לפני יותר משנה הוקמה עמותת רבנים שתכננה לארגן קופה ארצית שיתרמו אנשים שונים, ובשיתוף הבנקים והאוצר כדי לאפשר מחיקת חובות לאנשים נזקקים שחשבון הבנק שלהם נסגר. נדמה לי שבגלל הבחירות הלא מתוכננות היוזמה נעצרה .ולפני שבוע שמענו על הצעת חוק של שרת המשפטים בו יפסיקו הליכים משפטיים וסנקציות של ההוצאה לפועל לכל מי שפשט רגל וחובו לא עולה על מאה אלף ₪.

הצעת חוק ברוכה זו תואמת את מצוות שמיטת הכספים האמורה להתקיים לקראת סיום שנת השמיטה הנוכחית בדיוק בעוד חודש. התורה  מעודדת אותנו לתמוך בעובד ,ובאביון ובחלש:

"נתון תיתן לו ולא ירע לבבך בתתך לו, כי בגלל הדבר הזה יברכך ה’.. בכל מעשך ובכל משלח ידך"

שבת שלום וחדש טוב.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות