חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

גני הילדים: מה אסור ומה מותר לשלם

 

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אמציה דויטש, מפרט מהם תשלומי החובה ותשלומי הרשות לגנים העירוניים במודיעין

 

יו"ר הנהגת ההורים העירונית במודיעין, אמציה דויטש, פירסם השבוע הנחיות לגבי התשלומים, שההורים נדרשים מהגננות לשלם לגני הילדים העירוניים בעיר - מה מותר ומה אסור בתשלומי ההורים.

לטענת דויטש, על פי החלטת הכנסת וחוזר מנכ"ל משרד החינוך המחייב את כל מוסדות החינוך, נקבעו הסכומים המותרים לגבייה מההורים.

דויטש: "בתיאום עם העירייה ומשרד החינוך, אנו בהנהגת ההורים נסייע להורים לבדוק את דרישות התשלום ולדווח על חריגות. אנו, נציגי ההורים, נוודא ביחד עם ההורים שחוזר מנכ"ל יהיה מובן ומיושם בגני הילדים, ולשם כך אנו זקוקים לעזרת ההורים".

לפניכם פירוט התשלומים המקסימלי המותר, על פי החלטת הכנסת וחוזר המנכ"ל:

סל תרבות - נגבה ישירות על ידי העירייה - 79 ₪

מסיבת סיום - 54 ₪

מסיבות כיתתיות - (עד שלוש מסיבות, 8 ₪ כל אחת) - 24 ₪

טיולים - 60 ₪

רכישת שירותים מרצון - לצרכים נוספים בהסכמת ההורים - 125 ₪

תל"ן (חוגים) -  199 ₪ לשיעור של חצי שעה - מאושר לגבייה עד 3 שיעורי תל"ן, על פי בחירה.

סה"כ: 597 ₪

הסכום המקסימלי המותר לגבייה: 939 ₪.

על פי חוזר מנכ"ל, אסור לגננות בגנים העירוניים לבקש מההורים לממן את ההוצאות הבאות: חומרי מלאכה ולימוד, דפוס, הוצאות מינהלה, אחזקה, ציוד, התקנת ציוד ותשתית, ציוד בסיסי של הגן, דואר, טלפון, צורכי משרד, חשמל, מים, חומרי ניקוי, סיוד, צביעה, תיקוני נגרות ושמשות.

דויטש: "חשוב להזכיר שתשלומי ההורים הם הוצאות של ההורים ונמצאים באחריות ועד הגן. להורים יש  זכות וחובה להיות מעורבים בהחלטות על אופן הוצאת הכספים והצורך בנושא זה או אחר. ההורים יכולים לבחור אילו חוגים יהיו בגן וכמה שיעורים, מתוך השלושה המותרים, לבצע בגן. דעתה של הגננת חשובה ויש להתחשב בה, אבל ההחלטה היא של ההורים".

דויטש הוסיף כי "השנה הרחבנו את אפשרויות הבחירה לחוגים בגני החובה. על מנת לסייע להורי הגנים בבדיקת התשלומים ובדיווח על חריגות במקרה הצורך, אנו מבקשים לשלוח לנו בכל מקרה את טבלת התשלומים בכל גן לאימייל: modiinhorim@gmail.com. יש לציין גם את שם הגן ואת פרטי איש הקשר מוועד ההורים (שם, אימייל ומספר טלפון). תרומת ההורים לתהליך תסייע לצמצם את תשלומי ההורים ותאפשר שימוש בכספי ההורים לצרכים הנכונים. אני מאחל לכל ההורים ולכל הילדים שנת לימודים מוצלחת ופורייה".

במהלך החודש הקרוב יתקיימו בחירות של נציגי הורי הגנים בהנהגת ההורים העירונית. נוהל הבחירות הופץ לוועדי הגנים באמצעות הגננות.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות