חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האמנם חיים ביבס נגד החלשים?

 

מספר ראשי רשויות ובראשם ניר ברקת מנסים במסגרת דרישתם לתקצוב דיפרנציאלי להציג את ביבס כמי שמתנגד "לחלוקה הוגנת" של התקציב וכמי שפוגע בתלמידים החלשים. בפועל זה ממש לא המצב. ביבס כיו"ר השלטון המקומי דווק

 

במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" כותב השבוע נחום ברנע, בהתייחסו לדרישת ראשי ערים לתקצוב דיפרנציאלי, כי "המפתח נמצא בידי חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין, ראש מרכז השלטון המקומי ומקורבו של נתניהו". 

כזכור, על פי תוכנית חדשה של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וחלק מראשי הערים העניות בארץ אשר זכתה לשם "צדק חלוקתי" ולתמיכה של נערי האוצר, המדינה תגדיל את תמיכתה הכספית ברשויות חלשות ותקטין את תקציביהן של הרשויות החזקות או המאוזנות.

אגף התקציבים במשרד האוצר תומך במעבר לשיטת תקצוב דיפרנציאלית, שם טוענים כי שיטת התקצוב הקיימת כיום, לפיה כלל הרשויות מתוקצבות באופן שווה מבלי לקחת בחשבון שישנן רשויות חלשות יותר, מביאה להעמקת הפערים בחינוך.

בתקופה האחרונה פעל ביבס כדי לטרפד את המהלך. לביבס הצטרפו ראשי ערים רבים וביניהם ראשי העיריות של: תל אביב, פתח תקווה, נס ציונה, חדרה ועוד, אשר תקפו בחריפות את ברקת וטענו כלפיו שהוא מונע מטעמים פופוליסטיים ומנהל את עירו בחוסר אחריות כספית.

ברקת ומספר ראשי ערים חלשות "סימנו" את ביבס כאויב הגדול של תכנית "הצדק החלוקתי". לדבריהם, בהתחלה ראש הממשלה בנימין נתניהו כנראה תמך בהם "הוא רצה לדפוק את הרשויות העשירות כי הבוחרים שלו לא שם",אך ביבס הצליח ככל הנראה לשכנע אותו כי עמדת הרשויות המאוזנות מוצדקת. כך נוצרה תמונת מצב מוטעית לפיה ביבס "דופק את החלשים" כאשר בפועל הוא דאג להם, במסגרת תפקידו כיו"ר השלטון המקומי, לפיצוי כספי בלתי מבוטל בדרכים אחרות.

לדבריו, הוא נלחם כל העת למען הרשויות ואף הצליח להביא 300 מיליון שקלים כתוספת למענקי האיזון של הרשויות, למרות שמודיעין אינה מקבלת מכך אגורה בהיותה מוגדרת כרשות נטולת מענק. כמו כן הצליח ביבס להביא כספים למענקי פיתוח ומאות מיליוני שקלים עבור המגזר הערבי.

ביבס, רוצה לראות את תקציב המדינה שיאושר סופית בקריאה שלישית רק ב-19 בנובמבר, כדי להיות בטוח שהוא הצליח במאבקו. לדבריו, "עד שזה לא נגמר זה לא נגמר". עד אז מתכוון ביבס להמשיך לשמור על הכספים שלנו מכל משמר כדי לוודא שלא ייקחו שקל אחד מילדי מודיעין כדי להעבירו לעירייה אחרת. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות