חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סליחות עירוניות בפארק ענבה

 

אלפי תושבים השתתפו ביום שישי האחרון באירוע הסליחות העירוני שארגן אגף תרבות ואירועים - תרבות יהודית בפארק ענבה. האירוע בענבה היה אירוע הסליחות המרכזי בעיר והוא היה תוצאה של שיתוף פעולה בין אגף תרבות וא

 

אלפי תושבים השתתפו ביום שישי האחרון באירוע הסליחות העירוני שארגן אגף תרבות ואירועים - תרבות יהודית בפארק ענבה. האירוע בענבה היה אירוע הסליחות המרכזי בעיר והוא היה תוצאה של שיתוף פעולה בין אגף תרבות ואירועים תרבות יהודית, תוכנית "אורים, עמותת סחלבים, עמותת ניצנים, מינהל החינוך, קרן אביחי ושותפות מודיעין רוצ’סטר. בחמש בבוקר, עוד לפני עלות השחר הגיעו אל הפארק תלמידי כיתות ו’, הורים ותושבים על מנת לציין את חודש הסליחות ולצפות במופע "מזמורי נבוכים" עם הזמר והיוצר קובי אוז שכלל מבחר שירים ופיוטים.

אירוע הסליחות בפארק ענבה הפך בשנים האחרונות למסורת בה מציינים בעיר את חודש הסליחות יחד עם תלמידי כיתות ו’. השנה לקחו חלק באירוע אלפי תלמידים מ-18 בתי ספר יסודיים בעיר, תושבים רבים וכן סגן ראש העיר ומחזיק תיק תרבות יהודית מיכאל חרל"פ, ממלא מקום ראש העיר שלמה פסי ומנכ"ל עמותת סחלבים, סמי עטר.

הטקס אותו הנחה מנהל אגף תרבות ואירועים, אלון שמידט נפתח בברכת הרב יעקב צ’יקוטאי ולאחריו עלה עמית סופר, אב לתלמידים בבית הספר אריאל וניגן, באמצעות השופר את השיר "אבינו מלכנו". בתום הדברים הוזמנו לבמה תלמידים ותלמידות שבאו עם שופריהם לתקיעה בשופרות יחד עם הרב צ’יקוטאי וסופר. לאחר מכן התקיים המופע של קובי אוז, שכלל מבחר שירים מוכרים בהם אדון עולם, למען אחיי ורעיי, על שפת ים כנרת ועוד וכן שירים מקוריים בעלי זהות ישראלית ויהודית, מזרחית ומערבית בהומור ובפיוט.

קובי קישר בין השירים בסיפורים למסע הפרטי שלו בחזרה אל השורשים ואל הקרבה לאמונה, על ילדותו ועל הקשר עם סבו  האהוב שהיה חזן טוניסאי והמליץ לילדים להתנתק קצת מהאיפונים והטבלטים, להתחבר למקורות, להשקיע בקשר עם הדורות הקודמים ולא לפספס ולהצטער שכבר יהיה מאוחר. באירוע ציין קובי את יום הולדתו ה-46 והילדים והקהל חגגו לו בשירת היום יום הולדת משותפת. לאחר האירוע חלק מבתי הספר ערכו טקס "תשליך" מסביב לאגם, חלק התפללו וחלק המשיכו לבוקר של פעילות חינוכית ברוח הסליחות.

 

סגן ראש העיר ומחזיק תיק תרבות יהודית, מיכאל חרל"פ: "בארבע השנים האחרונות התפתחה בעיר מסורת נהדרת של אמירת סליחות משותפת לכלל תלמידי כיתות ו’ בעיר. האירוע השנה היה מרגש במיוחד ואין ספק שפעילות זו מקדמת ומחזקת את קהילת העיר. אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולאחל לכלל תושבי העיר שנה טובה וגמר חתימה טובה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות