חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עוברים מארגז החול ללוח המשובץ

 

חידוש חשוב במערכת החינוך במודיעין: החל מהשנה יוצעו לילדי גני החובה שיעורי שחמט וכישורי חיים. עבדכם הנאמן שהיה בעבר אלוף ישראל לנוער בשחמט ממליץ בחום להיחשף לרזי משחק המלכים כבר בגיל חמש

 

ביוזמת הנהגת ההורים העירונית ישובץ החל משנת הלימודים הזו, במסגרת לימודי התל"ן בגני החובה במודיעין, חוג ייחודי ללימוד משחק השחמט. חוגי התל"ן, הם שיעורי בחירה שבועיים במסגרת יום הלימודים ובמימון ההורים. בחירת החוגים מתבצעת על ידי ההורים בשיתוף עם הגננת. עד היום האפשרויות היחידות היו ריתמוסיקה וספורט.

מזה מספר שנים, במקומות רבים בארץ, ניתן למצוא ילדי גן בני חמש שכבר מסוגלים לבצע מהלכים מתוחכמים על לוח השחמט אחרי שלמדו את עקרונות המשחק. מחקרים רבים הוכיחו קשר בין עיסוק בשחמט לבין הצלחה בלימודים והראו כי חשיפה בגיל צעיר למשחק השחמט היא השקעה בטוחה לטווח ארוך.

התכנית שמה דגש על טיפוח יכולות שונות בהתפתחות הילד באמצעות לימוד משחק השחמט בהתאמה לגיל הרך. לימוד משחק השחמט הוא כלי רב עצמה, המעשיר את הסביבה החינוכית של הילד ומגביר את תחושת המסוגלות האישית. משחק השחמט מזמן לילד הצלחות ומלמד אותו לקבל כישלון בכבוד, כשלב חיוני בלמידה, הוא מחייב פעולה על פי חוקים ונורמות התנהגות - שיעור חשוב בתקשורת בינאישית בגיל הרך.

פתגם סיני חכם אומר ש"החיים הם כמו משחק שחמט - משתנים אחרי כל צעד".  כך שאם זה נכון שהשחמט הינו תבנית של החיים, הרי שיש הרבה מה ללמוד ממנו ויש לו ערך חינוכי ומעשי רב ביותר. השחמט הינו מודל נפלא של חיי האדם על מאבקיו היומיומיים והרפתקאותיו הרבות. העיסוק בו מחזק את היכולת להתמודד מול מגוון מצבים ובעיות ומסייע בכך בהתפתחות הנפשית והאינטלקטואלית של הילד.

אלוף העולם לשעבר עמנואל לסקר, טען כי "השחמט מחזק את אופי האדם ומקנה לו תכונות רבות החשובות בחיים: עומק מחשבה, החלטיות, יכולת לתכנן תכניות לטווח ארוך, אומץ וגם מהירות".

טוב יעשו הורי ילדי גני החובה במודיעין אם יאפשרו לילדיהם להתנסות בתחום ישן-חדש המביא עמו הרבה מאוד יתרונות מעבר להנאה שמעניק המשחק עצמו: כך למשל, מעניק משחק המלכים לילדים הרגלי חשיבה עצמית, מחזק את הזיכרון, מלמד את הילד לקחת אחריות על מעשיו, מפתח את יכולת הריכוז, החשיבה, היצירתיות והאישיות של הילד. ובעיקר מחזק את הביטחון העצמי והערך העצמי של המתמידים בעיסוק במשחק.

לאור כל הסיבות הללו, עבדכם הנאמן שהיה בעברו הרחוק אלוף ישראל לנוער בשחמט ממליץ בחום לחשוף את ילדכם לרזי המשחק הנהדר הזה כבר בגיל חמש.

 

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות