חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

הדרך המתפתלת של פייצל לכיסא הראיס / סאטירה מודיעינית

 

מאז ההצהרות המעורפלות באשר לתוכניותיו בקדנציה הבאה שפיזר מאז הבחירות הראיס ביבסיון בכלי התקשורת, פייצי אחי הצעיר לא ידע לילה שקט בלי חלומות ביעותים. מילא שהוא לא ישן, אבל אני מה חטאתי ... / סאטירה מודיעינית

 

אני ופייצל - אני הוא פייצל ופייצל הוא אני ואוי למי שיעז להפריד בינו לביני

מאז ההצהרות המעורפלות באשר לתוכניותיו בקדנציה הבאה שפיזר מאז הבחירות הראיס ביבסיון בכלי התקשורת, פייצי אחי הצעיר לא ידע לילה שקט בלי חלומות ביעותים. מילא שהוא לא ישן, אבל אני מה חטאתי. כל לילה וכל הלילה עד שבוע לפני ראש השנה האחרון הג’אחס  הזה נהג היה למלמל תוך כדי שינה רדודה חצאי הברות חסרות פשר הלקוחות ישירות ממסכת שנים אוחזין בטלית במסכת בחירות של בבא קמא.

ומה אספר לכם. אם עד אז קיר הגבס של הקבלן הפשלונר מהכרמים שהפריד בין חדרינו עוד הגן עלי, הנה לאחרונה, ואם נדייק מאז הצהרת הראיס בראיונות הימים הנוראים שהוא מכין את עצמו  גם לקדנציה שלישית , הענין הפך לרציני, וואלה מה זה רציני, שאפילו פעמיים נאלצתי להזעיק את התורן ממוצב המיון הקדמי , דר’ דיכו לבוא לבדוק את פייצי, שמה  חלילה נכנסה בו רוח שטות ושמה הגיעה העת להכניסו לכמה ימי התרגעות באברבנאל.

הלילה שלפני שבוע, דווקא עבר להפתעתי די בשקט וסברתי שאולי פייצי , שהוא להזכירכם אחי אהובי ובשר מבשרי למרות שחכם גדול הוא לא, צמצם רווחים בין תאיו האפורים המפותלים ושהגענו למנוחה ולנחלה.

נדמה לכם.

"אינעל אבי אבי אביו", צרח פייצי כשהוא יוצא מחדר השינה ומזעיק משכימי קום לסליחות, רגליו רוקעות בעצבנות חסידית, זכר למחולות חסידי נחנח במרכז המסחרי ברעות, עיניו התכווצו לרמות של דלתות כספת בבנק, ועור פניו החליף צבעים  בהבזקים שלא היו מביישים  ארוע פסיכודלי שאלדע השמעוני הממונה על בני הטיפש עשרה בעירייה ארגן בסוף הקיץ.

•-          מה קרה אחש’לי, ניסיתי לשווא להרגיע את זעיר המוחין המפוחלץ, אבל פייצי בשלו, דמעותיו שטפו את רצפת הסלון, וזעקותיו הגיעו עד החפ"ק הקראווני של מד"א בכניסה לעיר שהזעיק אמבולנס שאפילו לא ביקשתי.

אחרי 5 שוקי חשמל נרדם פייצי, לא בטרם פצח בזמר: "הכל בגלל ביבינתיון. הוא לא לקח את ביבסיון לקבינט ועכשיו הלך עלי, לא ראש עיר ואפילו לא סגן לקדנציה שלמה. מה יהיה איתי? למה למה"?

שניה לפני שמחלצי מד"א ובראשם הפרמדיקית זאנה מהפרלמנט נטלו את אחי הקטן לאשפוז כפוי טובה,  הגיע הגואל בדמותו של השיך אלחררוס,  נכדה של סבתי השנייה ממוצא קולומביאני המשמש כמוכתר הרוחני של העיר:

•-          "לפני שנלך על הפתרון הסופי, יש לי סבבה של רעיון"

הכל תלו באלחררוס מבטים שבהם יזכה אולי רק המשיח של שלום חנוך. נו...:

•-          על נחמן מאומן שמעתם?

מי לא שמע... כל יום שישי ברחובות מכבים חניכיו של אליל ההמונים הלז עם הטרנזיט המעופף שורפים לי את האוזן הפנימית במחולות  כשברקע רעש נפילת החומה של פינק פלויד משולב בשירת החמישייה המקראית של 100 שערים והסולן שולי רנד.

"בעוד מס’ ימים", ממשיך  אלחררוס, "מתחיל פסטיבל  ’נחנח’ השנתי  באומן העיר האוקראינית הקדושה. כל מיני אח"מים שלא תאמינו עליהם מגיעים להשתטח על קברו של נחנח, ואם לא יועיל לא יזיק, או שיצא משם תואם מתי כספי או שנחנח ישדר לשרה שתדרוש מביבינתיון  שייקח את ביבסיון לקבינט וכך תתפנה הדרך לפייצי לכיסא הראיס בבחירות הקרובות".

•-          רעיון גדול, ענק, אמרתי, אבל שכחת שגם אם ביבסיון הולך, אלעד השמעוני בוודאי יתמודד, וגם הוא לא קוטל קנים מה עוד שהשמועה אומרת שביבסיון לא מת עליך בלשון עוד יותר מועטה"

פייצי אחי ובשרי שכזכור היה בתרדמת, אך שמע את השם המפורש אלדע השמעוני  והנה קופץ הוא כנשוך נחש כאילו לא עמד כפסע בפני אשפוז, וצעקותיו איימו שוב להזעיק את זאנה והפרדמיקים: "מי זה בכלל השמעוני הזה. אפילו זולה אחת אין לו, אינעל רבו הביבינתיון הזה..."

רק המחשבה שאבלה את ראש השנה בחדר השש בש של אברבנאל הקפיצה אותי עם פייצי הקטן לטיסת הצ’ארטר הראשונה לאוקראינה שם לראשונה פייצל יצא לחופשי מדעתו מרוב אושר  והוא פשוט נטמע בסביבה הברדיסלבית הטבעית שלו כשקולו בווליום FM 900 נשמע כלחישת סוד יחסית לשאגות חסידי פסטיבל השטותולוגיה.

אחר יומיים של אובדן חושים, בהם פייצי אף רקד ברקדנס לתפארת מסביב למצבת אליל ההמונים המיסטי, שבנו ארצה ופייצי שנראה עליז וטוב לבב באופן צונאמיסטי,  דרש לפני הכל  לגשת למוכתר הכפר: אז הלכו.

 "האמת שנחנח לא יכל לדבר איתי אישית", פייצי מספר למוכתר, "אבל מצאתי ליד המצבה שלו פתק ועליו באלו המילים: ’ביבנתיון לא יבחר שוב לראשות הממשלה’’. נו, מה תגיד, זו לא בשורה גדולה"?

•-          איני מבין, אמרנו המוכתר ואני בקול אחד, היכן הבשורה. אם ביבינתיון לא יבחר, ביבסיון ישאר והלך על החלום שלך להיות ראיס העיר".

דברי המדכאים לא צמצמו ולו במילימטר את חיוכו מחוף יפו לחוף מלטה:

"אתה לא מבין אחש’לי. נחנח הביט רחוק הביט חכם.  אז לא אחליף את ביבסיון, מה, בעיניך ביבינתיון זה כסף קטן"?

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות