חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אח”מים בפרלמנט של מודיעין

 

הפרלמנט של מודיעין בראשות חבר מועצת העיר לשעבר יגאל צדוק אירח בערב שמחת תורה את ראש העיר ויו”ר השלטון המקומי חיים ביבס ואת ראש העיר לשעבר משה ספקטור. היה דיון מעניין

 

בפרלמנט של מודיעין, המתכנס בקביעות בקפה רולדין בקניון עזריאלי ”עבדו” בתקופת החגים במשמרות נוספות רבות, מדי יום שישי ובכל ערבי החגים, והם כידוע היו לאחרונה רבים למדי. 

ביום א’, ערב שמחת תורה, התארחו בפרלמנט ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, וקודמו בתפקיד משה ספקטור.

כזכור, על יושביו הקבועים והפעילים של הפרלמנט נמנה עד סמוך לפטירתו לפני מספר חודשים, גם ראש העיר הראשון של מודיעין, משה שכטר ז”ל.

ביבס העלה אנקדוטות רבות הקשורות להתפתחותה של העיר והתייחס גם לפוליטיקה הארצית ולמעורבותו האישית בשתי הזירות גם יחד, ואילו ספקטור שיבח את ביבס על עשייתו הרבה וכינה אותו ”ראש עיר מצוין”.

ומה עושים בפרלמנט כאשר אין אח”מים בסביבה? ובכן, המושג פרלמנט נגזר מהמילה הצרפתית PARLER -  לדבר.  וזוהי בדיוק המטרה לשמה נפגשים המייסד חבר מועצת העיר לשעבר יגאל צדוק וקבוצת תושבים מדי שבוע מזה שמונה שנים.

בפרלמנט המיוחד הזה המשתתפים אינם נבחרים, אפילו לא מוזמנים. הם פשוט באים. אין כאן היררכיה ברורה. לכולם ברור מיהו הריבון אבל אין לו זכויות מיוחדות מוצהרות. יש נאמנים קבועים של אבי הרעיון היושב בקביעות על כיסא המלכות הפינתי השולט לכל עבר. בפרלמנט לא מקבלים החלטות, לא מצביעים, לא מפקחים על שום דבר, מספר החברים אינו קבוע ואינו מוגבל, אין מינימום משתתפים כמו בפרלמנטים אחרים בעולם כדי שהדיון יהיה חוקי, אין גם רוב מיוחס, אין פרק זמן מינימאלי הדרוש להעלאת נושא שכבר נטחן בעבר, אין בעלי זכות דיבור ולא מקבלים זכות דיבור - פשוט לוקחים. מדברים, ואם מקשיבים לכם - אשריכם. הצלחתם אף לשכנע? שפר מזלכם. שכן, במצב העניינים הרגיל באקלים הארגוני השורר במקום מספר הדעות לעולם לא קטן יותר ממספר המשתתפים. מוזר? עובדה.   

המקום מהווה סוג של תנועה חוץ פרלמנטרית הפתוחה לכל. חשוב להבהיר, כי בפרלמנט הזה לא בודקים את דעותיהם הפוליטיות של המשתתפים, כפי שלא בודקים אם בכיסם מצויה תמונה של הרבי מלובביץ או תמונה של בר רפאלי. בפרלמנט מדברים על הכל, בעיקר על נושאים הקשורים לעיר מודיעין. תושבים אדישים לגורל העיר לא תמצאו כאן.

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות