חיפוש

 

 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

”האבא” - בינואר בהיכל במודיעין

 

המחזה מעלה על הבמה נושא טעון על זיכרון ושכחה ומעניק לצופים הזדמנות חד פעמית להכיר את תופעת השכחה מקרוב, ואפילו להרגיש על בשרם את מה שחווה אנדרה. בהצגה ממש הרגשתי איך זה להיות חולת דמנציה

 

ההצגה, ”האבא” של זלרפלוריאן מבית תיאטרון בית ליסין היא דרמה קומית מרגשת ומיוחדת במינה. ששון גבאי (בתפקיד אנדרה) הוא אלמן מבוגר בעל אופי חזק שחי לבדו.
אנדרה מסרב לקבל את דעתה של בתו אן (יעל וקשטיין), הנחושה למצוא עבורו מטפלת שתחליף את ביקוריה התכופים ותעזור לו במה שצריך. לאורך ההצגה נחשפת מחלתו ההולכת ומתגברת של אנדרה, הדמנציה שמתבטאת בעיקר בשכחה.

המחזה מעלה על הבמה נושא טעון על זיכרון ושכחה ומעניק לצופים הזדמנות חד פעמית להכיר את תופעת השכחה מקרוב, ואפילו להרגיש על בשרם את מה שחווה אנדרה. בהצגה ממש הרגשתי איך זה להיות חולת דמנציה. הרגשתי את הכאב והבלבול שאנדרה חווה וההצגה הייתה מאוד מוחשיתואמתית.

המשחק היוצא דופן של גבאי גורם לרגשות הבלבול, החוסר אונים והגעגוע הפוקדים את אנדרה לעבור בצורה מדהימה לקהל ולהותיר אותו בתחושת הזדהות מוחלטת. גבאי הוא גאווה לתיאטרון הישראלי. שחקן מדהים כמוהו לא פוגשים הרבה.
כמובן שגם יתר השחקנים (ירדן גוז, טל דנינו, יעל וקשטיין, מיכל לוי וחי מאור) עשו עבודה נפלאה. בייחוד אהבתי את יעל וקשטיין שגרמה לי להזדהות איתה בזכות המשחק הנוגע ללב.
הבימוי המבריק של רוני פינקוביץ’ יצר מופע גאוני ומרשים. עיצוב התפאורה נעשה בצורה מתוחכמת ותרם רבות להצגה.

נוסף על כך שנושא ההצגה חשוב מאוד, גם היה תענוג לצפות בהצגה. התרגשתי, צחקתי, התבלבלתי, נהניתי ואפילו הזלתי דמעה או שתיים. (ואיתי כמובן כל הקהל...)

שורה תחתונה: הצגת חובה. בהצגה איכותית שכזו, כל אחד מוכרח לצפות.

ההצגה תעלה בהיכל התרבות במודיעין בתאריכים 7.1, 9.1, וה- 10.1. מהרו להזמין כרטיסים

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות