חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עד כלות הנשימה

 

במרכז העיר ההולך ונבנה על יד קניון עזריאלי הוקמה מגרסה לריסוק אבנים. התושבים מתלוננים על פגיעה באיכות האוויר בסביבה. העירייה: ”המגרסה מאושרת ומבוקרת”

 

ארגון הבריאות העולמי פרסם בשנה שעברה דוח מקיף על זיהום האוויר במדינות העולם. הדוח שהתייחס לשנת 2011 הציג את מודיעין במקום השני בארץ בזיהום אוויר בישראל אחרי אשקלון. מאז חלפו ארבע שנים וככל הידוע לנו המצב השתפר מעט אך כמות החלקיקים המזהמים באוויר שנושמים התושבים תישאר יחסית גבוהה עוד שנים רבות, כל עוד העיר בהתהוות והבניה הנרחבת של השכונות החדשות נמשכת.

בתקופה זו ניתן לחוש בענני אבק במספר מוקדים עיקריים בעיר - בכניסה לעיר כתוצאה מבניית בית הדיור המוגן, ביציאה המערבית של העיר לאורך כביש 431 בשל בניית שכונות הציפורים ונופים וגם במרכז העיר שם הולך ומוקם המע”ר (מרכז העיר החדש ליד קניון עזריאלי).

מספר תושבים, המתגוררים במרכז העיר ואשר הבנייה במקום מטרידה אותם במיוחד פנו אלינו לאחרונה. תושבת בשם עופרה כתבה לנו: שימו לב להררי העפר הגרוסים מול הקניון. בטוח שכל הגריסה הזו לא חוקית. זה לא עפר שנחפר מהאדמה. זה עפר גרוס. לא די לנו באובך ובכל האבק בעיר, מוסיפים לנו עוד אבק? האם פתחו במרכז מודיעין מחצבה?.

גם ש’ תושב בן 65 המתגורר במרכז העיר מזה למעלה מ-15 שנה לא משדר אופטימיות רבה ומזהיר בפני הסכנות: לדבריו, ”איכות החיים שלנו נפגעה קשות לאחרונה”. להערכתו בקרוב נשמע כאן על תחלואה גבוהה שלא היתה בעיר בעבר. ”אני חושש שהמגרסה הענקית שהציבו מול בתי המגורים שלנו עשויה לגרום נזק בריאותי כבד למי שנושם את האוויר בסביבה זו בקביעות. קיים חשש לא רק לאסטמה בקרב מבוגרים ולפגיעה בלתי הפיכה בריאות, אלא אף לסרטן ולקיצור תוחלת החיים”, טוען ש.

ככלל, המצב באמת לא פשוט למי שמתגורר בסמוך לאתרי הבנייה. למרות שהמצב בשטח לא נראה תקני ותקין, ולמרות שקיים במקום מפגע הנראה לעין והתושבים בקרבת מקום חשים אותו על בשרם, הרי שבעירייה מתעקשים שהמגרסה במע”ר מאושרת על ידי הגורמים הרלוונטיים ומבוקרת בקביעות. כמו כן סביר להניח שבתקופת הגשמים הקרובה תהייה הקלה משמעותית ברמת זיהום האוויר. מנגד, לא ניתן להתעלם מכך שבשנים הקרובות עם התגברות הבנייה, ובנייתן של למעלה מ-10 אלפים יחידות דיור (על פי הסכם הגג שנחתם אשתקד) צפויים התושבים בעיר לעוד ימים קשים מבחינת זיהום האוויר, שהרי בנייה מסיבית כזו מייצרת הרבה אבק.   

מדוברות עיריית מודיעין נמסר בתגובה כי: ”במסגרת העבודות להקמת המע״ר פועלת במתחם מגרסה. המגרסה הוקמה באישור משרד הבינוי והשיכון והמשרד להגנת הסביבה, כאשר היא מבוקרת באופן רציף על ידי יחידת איכות הסביבה לרבות התקנת חיישני ניטור”.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות