חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

המרכז הרב תחומי מגיע למקסיקו

 

לאחרונה נערך במקסיקו סיטי כנס עולמי של אונסק”ו - ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו”ם. הכנס עסק בנושא ערים לומדות בהשתתפות יותר מ-80 מדינות מכל העולם כאשר את ישראל ייצגה בכנס מודיעין...

 

לאחרונה נערך במקסיקו סיטי כנס עולמי של אונסק”ו - ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו”ם. הכנס עסק בנושא ערים לומדות בהשתתפות יותר מ-80 מדינות מכל העולם כאשר את ישראל ייצגה בכנס מודיעין מכבים רעות, באמצעות מנהלת המרכז הרב תחומי ומפתחת המודל של ”עיר לומדת” בישראל, ד”ר אורנה מגר וחברת המועצה מחזיקת תיק קשרי חוץ, הילה שי וזאן.

בכנס הציגה מגר בפני פורום של מדינות אירופה וצפון אמריקה את הפעילות המתקיימת בעיר הנחשבת מובילה בין לאומית לערים לומדות ונתנה דגש על התוכניות והפרויקטים שמוביל המרכז הרב תחומי ושיתופי הפעולה עם ארגונים, רשויות וקבוצות של תושבים לקידום הלמידה כאורח חיים. כזכור, להשתתפות בכנס זה קדמה הצטרפותה של מודיעין מכבים רעות לפורום העולמי של אונסק”ו בחודש פברואר השנה בזכות היותה מודל מיוחד של עיר לומדת בישראל.

המודל שהוצג זכה להצלחה ועניין רב בכנס. יו”ר אונסק”ו העולמי וחברי ההנהלה הביעו את רצונם לתמוך ביוזמה ובמרכז הרב תחומי שהוכר כמרכז בין לאומי לערים לומדות. מגר ושי-וזאן יצרו במהלך הכנס היכרויות וקשרים נוספים עם נציגי מדינות שהביעו עניין במודל וביקשו לקיים דיאלוג ליצירת שיתופי פעולה, בהם: נציגי שוודיה, דנמרק, אוסטריה, סקוטלנד ומדינות וערים נוספות. הפעילות התקיימה בתמיכת מזכ”לית אונסקו ישראל, משרד החוץ, שגרירי אונסקו ושותפים נוספים.

כידוע, המודל של ”עיר לומדת” פותח בישראל על ידי מנהלת המרכז הרב תחומי, ד”ר אורנה מגר לפני כ-7 שנים וכיום מצטרפות לרשת רשויות נוספות בארץ. במסגרת פיתוח המודל משמש המרכז הרב תחומי כמעבדת למידה פרויקטים חדשניים בתחומים שונים הרלוונטיים לתושבי העיר. בין השאר מפעיל המרכז קורסים וסדנאות בנושאים של תעסוקתיות בכלל ותעסוקתיות לבני 40 ו-50 פלוס בפרט. הקורסים הם בנושאים הקשורים בשיפור הכושר המנטלי ואיכות חיים בריאה, קידום ופיתוח יזמות עסקית וכן מציג מודלים חדשניים נוספים של למידה.

מגר אף עדכנה כי ההנהלה העולמית של אונסק”ו צפויה להגיע בחודש נובמבר הקרוב למרכז הרב תחומי בעיר בכדי להתרשם מקרוב מהפעילות ולהכריז על תמיכתם במרכז כמרכז בין לאומי עבור פעילות של ערים לומדות.

מנהלת המרכז הרב תחומי, ד”ר אורנה מגר: ”הכנס העולמי של אונסק”ו היה מעמד מרגש ביותר שבו בעצם מיצבנו למעשה את מודיעין מכבים רעות והמרכז הרב תחומי כמיצגים את ישראל בפורום העולמי של ערים לומדות. ויותר מזה - דווקא בעידן של כל החרמות האקדמיים, התרבותיים כלפי ישראל, זכינו בכנס ליחס של אהדה, תמיכה והצרה מפורשת של אונסק”ו להכרה במרכז שלנו כמרכז בין לאומי מוביל ליוזמות שלהם.”

חברת המועצה מחזיקת תיק קשרי חוץ, הילה שי וזאן: ”היה זה כבוד גדול עבור העיר מודיעין מכבים רעות לייצג את מדינת ישראל בכנס חשוב זה בו נטלו חלק יותר מ-80 נציגים מכל מדינות העולם. לשמחתנו, מודיעין מכבים רעות מהווה כבר מספר שנים מודל לחיקוי בתחום הערים הלומדות בכל רחבי ישראל וכעת גם בכל רחבי העולם לאחר שמדינות רבות בכנס הביעו רצון ללמוד ולהתקשר עם העיר והפעילות הענפה הנעשית בה בהובלתה של ד”ר מגר. אנו נמשיך ונקדם שיתופי פעולה קיימים וחדשים על מנת למצב את מודיעין מכבים רעות כמודל מוביל ללמידה משמעותית בישראל ובעולם כולו”.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות