חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

סקר MCITY: ירידה בצריכת הנקניקים בעיר

 

בעקבות פרסום דו"ח ארגון הבריאות העולמי וקריאת משרד הבריאות להגביל את צריכת הבשר המעובד, יצאנו לבדוק ברשתות המזון ובמרכולים בעיר את תגובת הציבור במודיעין להודעה זו

 

 בעקבות פרסום דו"ח ארגון הבריאות העולמי שקבע שאכילת בשר מעובד עלולה לגרום לסרטן ומשרד הבריאות בארץ קרא להגביל את צריכת הבשר המעובד - יצאנו לבדוק ברשתות המזון ובמרכולים בעיר את תגובת הציבור במודיעין להודעה זו.

מבדיקה במספר רשתות שיווק ומרכולים בעיר עולה, כי חלה ירידה של עד 20% בהיקף צריכת הנקניקים והנקניקיות ואילו למרבה ההפתעה אין שינוי בהיקף צריכת הבשר ובתחליפי בשר כמו טבעול. הנהלות רשתות השיווק העריכו, כי ירידה זו נובעת כנראה מדאגה לילדים, היא זמנית ו"הגל הנוכחי" ידעך בהדרגה.

כזכור, ארגון הבריאות העולמי קשר את אכילת הבשר והמזון המעובד : נקניק, נקניקיות , המבורגרים, בשר על האש , בשר מעושן ובשר משומר לרשימת גורמים מסרטנים כמו עישון סיגריות וזיהום אוויר.

בעקבות הפרסום התעוררה מחאה מצד תעשיית הבשר בעולם ואנשי ארגון הבריאות העולמי פרסמו הודעת הבהרה לפיה: דו"ח הארגון שקשר בין צריכת בשר מעובד לסרטן לא קרא לאנשים להפסיק לאכול בשר , אלא המליץ למתן את צריכת הבשר המעובד וכי מקרי המוות הקשורים לבשר מעובד נמוכים מאלה הקשורים לעישון ולזיהום האוויר.

בהמשך, יצאה גם הודעה מתונה יותר ממשרד הבריאות בארץ הממליצה אף היא להגביל את כמות צריכת הבשר המעובד של האוכלוסייה ובעיקר של הילדים לפעם בשבוע עד לפעם בחודש. עוד המליץ משרד הבריאות בארץ לאכול בשר ממקורות שונים כמו: עוף, דגים ובקר וכן לגוון את תזונה. המשרד ממליץ על הגדלת צריכת פירות וירקות וכן חלבונים מהצומח - קטניות ודגנים מלאים (כמו: עדשים, חומוס, אפונה, שעועית ועוד) ומוצרי חלב דלי שומן . כמו כן מומלץ להקפיד על אכילת ארוחות מסודרות ורצוי ב"אופן משפחתי".

על פי נתוני האו"ם כ- 34 אלף מקרי מוות בשנה ממחלת הסרטן ברחבי העולם מיוחסים לאכילה מוגברת של בשר מעובד. נתון זה נמוך ממקרי התמותה מסרטן הקשור לעישון וזיהום אוויר. המחקר לא קבע מהי מכסת הבשר המותרת. לכן, הומלץ לציבור להפחית את כמות הבשר המעובד הנצרכת ובכך להפחית את הסיכון לחלות בסרטן. כ"בשר מעובד" נחשב: כל בשר בקר, חזיר, כבש , הודו ועוף - שעבר שינוי בתהליכי שימור לאורך זמן, עישון, תסיסה, המלחה או שיפור הטעם והמרקם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות