חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

במקרה של אזעקת אמת

 

אם חלילה יפלו פה טילים, תפרוץ שריפה בבנין או רעידת אדמה לא עלינו, ראשונים יגיעו מתנדבי יחידת החילות של מודיעין. השבוע הסתיימה הכשרתו של עוד מחזור

 

הכשרת המחזור השישי של היחידה לחילוץ והצלה בשבוע שעבר הסתיים המחזור השישי של הכשרת מתנדבים ליחידת החילוץ וההצלה של מחלקת ביטחון בעיריית מודיעין מכבים רעות.

המתנדבים החדשים הצטרפו כמחלצים מוסמכים ליחידת החילוץ וההצלה של העיר ובהם גם תלמידי כיתות י’-יא’ שהחלו להתנדב ביחידה במסגרת פרויקט "מחויבות אישית". תרחיש דמיוני שיכול להיות באחד הימים: שבת. שעת צהריים, רבים מתושבי העיר מתחילים להרגיש שבתיהם זזים ורועדים. תוך מספר שניות מתחילים המבנים לקרוס, כבישים נסדקים, בורות נפערים ברחבי העיר, כיכר התחבורה קורסת, שדרות חשמונאים נחסם לתנועה כתוצאה של קריסת עמודי תאורה ועצים רבים, פיצוצי מים במוקדים רבים, שריפות בבניינים, דליפות גז, אין תקשורת סלולרית. כל המדינה בהלם. הראשונים שמגיעים למקום הם מתנדבי יחידת החילוץ והצלה של מחלקת הביטחון העירונית.

מזה כשנתיים וחצי מתאמנת בעיר יחידת החילוץ וההצלה של מחלקת הביטחון על מנת להיות מוכנים לרגע האמת בו תתרחש רעידת אדמה חזקה בישראל. היחידה מונה כיום 250 מתנדבים בכל טווח הגילאים שהתגייסו עם מוטיבציה גבוהה ורצון להיות ראשונים בכל זירה שידרשו. היחידה כבר נמצאת בשלב מתקדם של יכולת הפעלה ומבצעיות במקרה של אירוע רב נפגעים בעיר. מתנדבי היחידה השלימו בתקופה זו מספר רב של הכשרות שכללו בין היתר: אימונים ותרגילים בחילוץ קל (חלקם יחד עם צוותים של פיקוד העורף), הכשרת עזרה ראשונה וחובשים, הכשרת כיבוי אש, פריסת ציוד בשטח, ניהול חפ"ק והעברת מידע ועוד. ייעוד היחידה הוא מתן מענה ראשוני במקרה של רעידת אדמה וקריסת מבנים ויחד עם זאת גם בזמן מלחמה, במקרה של ירי טילים לעבר העיר וקריסת מבנים כתוצאה מפגיעה ישירה.

גם במקרה של קריסה כתוצאה מפיצוץ בעקבות דליפת גז, היחידה תדע לתת מענה עד להגעת כוחות נוספים לשטח. היחידה זוכה להערכה רבה בקרב גורמי פיקוד העורף ואף הוזמנה להשתתף לפני מספר חודשים בתצוגת תכלית בחילוץ בפני הרמטכ"ל לשעבר רא"ל בני גנץ בבסיס ההדרכה של פיקוד העורף. 

קב"ט העירייה, שמוליק כהן: "מודיעין מכבים רעות מאופיינת ובולטת מאוד בתחום התנדבות בני הנוער ואין לי ספק כי בני הנוער יכולים לתרום ולסייע רבות גם בתחום זה. אני מאמין בבני הנוער בעיר, בעשייה שלהם וביכולת שלהם להגביר את המודעות בקרב בני המשפחה בכל הקשור להכנות הנדרשות לשעת חירום. ". בחודש דצמבר הקרוב מתוכנן מחזור נוסף של הכשרה למתנדבים חדשים בתחום החילוץ וההצלה. תושבים המעוניינים לקחת חלק פעיל ביחידה מוזמנים ליצור קשר עם מחלקת ביטחון: 08-9726190 או במייל shmulik@modiin.muni.il.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות