חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

רכבת ישראל: מחברים למודיעין את הרכבת לירושלים

 

"רכבת ישראל" פרסמה ביום חמישי האחרון את מכרז הביצוע לקשת מודיעין, כך עדכן בישיבת המועצה ראש העיר חיים ביבס. ביבס הזכיר כי קשת מודיעין היא קשת המסילה אשר תחבר את הקו לירושלים עם תחנת "פאתי מודיעין".

 

"רכבת ישראל" פרסמה ביום חמישי האחרון את מכרז הביצוע לקשת מודיעין, כך עדכן בישיבת המועצה ראש העיר חיים ביבס. ביבס הזכיר כי קשת מודיעין היא קשת המסילה אשר תחבר את הקו לירושלים עם תחנת "פאתי מודיעין". המכרז כולל עבודות גישור, קירות תומכים ועבודות השלמה על מנהרה. המכרז כולל, בין השאר, תכנון וביצוע גשר באורך של כ-650 מטרים, עבודות תשתית ושיקום נופי וחיבור למסילת הקו המהיר.

כזכור, כחלק מפרויקט ’קשת מודיעין’, שעלותו מוערכת ב-390 מיליון שקלים, סוכם בין עיריית מודיעין מכבים רעות למשרד התחבורה והרכבת על שדרוג תחנת ’פאתי מודיעין’ מאחר וכמות הנוסעים העוברת בתחנה צפויה לגדול באופן משמעותי. במסגרת העבודות, שהמכרז להן יפורסם בעוד מספר שבועות, תבוצע הארכת רציפי הרכבת בתחנה, מגרש החנייה יורחב בעוד מאות מקומות חנייה, ויוקם גשר באורך של כ-160 מטרים שיעבור מעל נתיבי כביש 431 ונתיבי הרכבת, והא יהיה מיועד להולכי רגל אל "מרכז עינב" וממנו. בנוסף, רציף הצד הקיים יהפוך לרציף אי ואליו יתווסף רציף צד נוסף.

קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים הגדולים ביותר הנבנים כיום בישראל. מועד הפעלת הקו המהיר וקשת מודיעין הוא שנת 2018. שני קטעים של המסילה כבר בנויים: קטע ת"א-נתב"ג, שנפתח בשנת 2004 וקטע המסילה נתב"ג-מודיעין שנפתח בחודש ספטמבר 2007. כיום נמצא בהקמה קטע הקו השלישי והאחרון ממודיעין לירושלים שם נבנית תחנת הרכבת בנייני האומה בעומק של 80 מטרים מתחת לאדמה. אורך הקטע השלישי הוא 30 ק"מ והמורכב ביותר שכן 20 ק"מ מהקו יהיו בתוך מנהרות ארוכות שטרם נבנו בישראל.

קשת מודיעין היא מסילת הברזל המחברת את הרכבות היוצאות מהעיר מזרחה אל המסילה לכיוון ירושלים ומאפשרת לרכבת המאספת של הקו לעצור בתחנת ’פאתי מודיעין’ ולהמשיך ישירות לירושלים בעתיד בזמן נסיעה משוער של 17 דק’ בלבד.

ראש העיר חיים ביבס: "פרויקט חיבור קו הרכבת מודיעין-ירושלים, המחבר את תחנות הרכבת בעיר לקו המהיר לירושלים באופן ישיר הוא בשורה משמעותית לעיר ולתושביה. בימים אלה אנו שוקדים על התכניות להרחבת תחנת פאתי מודיעין כך שתוכל להחיל בתוכה עוד אלפי נוסעים מידי יום, כך שבעוד שלוש שנים נוכל לנסוע ולהגיע למרכז ירושלים בתוך פחות מעשרים דקות."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות