חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בפעם השישית: מודיעין במקום הראשון בגיוס לצה”ל

 

מודיעין נמצאת במקום הראשון במדדי הגיוס לצה"ל בשנת 2015 בישראל- כך עולה מנתוני הגיוס הארציים אותם פרסם אגף כוח אדם בצה"ל

 

על פי הנתונים 91.4% מבני העיר התגייסו לצה"ל, 55.9% מהם התגייסו ליחידות קרביות ו-15.1% מהחיילים יצאו לקצונה.

בקרב בנות העיר, 81.7% מבנות העיר התגייסו לצה"ל, 94% הוגדרו כגיוס משמעותי ו-17.3% מהחיילות יצאו לקצונה.

זו השנה השישית ברציפות שהעיר ניצבת במקום הראשון לגיוס בצה"ל בקרב בני הנוער שלה.

עובדה זו מראה על איכות האוכלוסייה המתגוררת בעיר והעיר גאה בבניה ובנותיה אשר בוחרים להתגייס למדינה ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר. 

בעיריית מודיעין מכבים רעות הדגישו כמובן כי הנתונים הם בראש ובראשונה בזכות החינוך שמקבלים בני ובנות הנוער בעיר מהבית ומוסיפים כי בעיר מתקיימת פעילות רבה לעידוד הגיוס לצה"ל הנעשית לאורך כל השנה. בין השאר ציינו בעירייה כי שנים האחרונות פועלת התכנית העירונית "קו לגיוס" בשיתוף עם משרד החינוך וצה"ל ובה מספר רב של תכנים ופעילויות בתחום מורשת ישראל וגיוס לצה"ל.

בנוסף, נערכת בבתי הספר התיכונים בעיר הכנה לתלמידים לקראת צו-ראשון הכוללת סיור מקדים בלשכת הגיוס והדמיית הצו. חיילים קצינים, בוגרי מערכת החינוך של מודיעין, ופורשי צבא בדרגות גבוהות מגיעים לבתי ספר ומקיימים סדנאות הכנה לקראת הגיוס בקרב תלמידי שכבות י"א ו-י"ב. מחלקת הספורט העירונית מפעילה תכנית הכנה לצה"ל לכושר קרבי הכולל הכנה לימי סיירות ותחרות כושר קרבי עירונית. 

בתי הספר העל יסודיים בעיר אמצו חטיבת שריון סדירה ומקיימים עמה מפגשים במהלך שנת הלימודים במהלכם השתתפו התלמידים בעצרת התייחדות של החטיבה עם משפחות חיילי החטיבה שנפלו במהלך פעילות החטיבה.

כמו כן בעיר פועל יותר מעשור קורס ההכנה לצה"ל שנקרא "צוות יהונתן" קורס זה הוא פרויקט של עמותת סחלבים והוא למעשה קורס הכנה לצה"ל, במסגרתו משתתפים בכל מחזור כ-150 בנים ובנות חדורי מוטיבציה מבתי הספר השונים בעיר מכיתות י’-יב’. קורס ההכנה לצה"ל של עמותת סחלבים בהנהגתו של יהונתן רבר נותן לבני הנוער כלים להתמודדות עם מטלות פיזיות מאתגרות ומגוונות ויצור פיתוח מדורג של הכושר הגופני והמנטאלי, החניכים  מיישמים את עבודת הצוות, ומקבלים הכשרה ומשימות מיוחדות לקראת גיבושים וימי סיירות ליחידות המובחרות.

כחלק מהפעילות החברתית של הצוות מתנדבים בני הנוער בבית הספר לחינוך מיוחד גוונים ומסייעים להם בהכנה לצה״ל.  

ראש העיר חיים ביבס, בעצמו סא"ל במילואים המפקד על גדוד הכשרה ’זמן יקר’: "העובדה שמודיעין מכבים רעות נמצאת כבר שש שנים במקום הראשון מראה על איכות האוכלוסייה המתגוררת בעיר. אני מצדיע לבני הנוער שלנו על ההישג המרשים. החינוך לתרומה למדינה מתחיל בבית אצל ההורים וממשיך במערכת החינוך המצוינת בעיר, דרך המורים והמנהלים ועד תכניות מיוחדות שאנחנו מקיימים לקראת השירות הצבאי. בני הנוער של מודיעין מכבים רעות הם גאוות העיר שלנו וההישג הוא של העיר כולה.״

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות