חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”קווים” ומשרד התחבורה: מה שלחץ יכל לעשות

 

הקו לפארק המדע הופסק בשל חוסר כדאיות ובמשרד התחבורה בעקבות לחץ לא מתון של תושבים, עשו חושבים ופעלו ש"קוווים" תחדש את הקו. מסתבר שכדאיות זה לא הכל. ומה עם אשדוד?

 

לא מזמן יכלו תושבי העיר העובדים בפארק המדע לנסוע לשם ובחזרה בתחבורה ציבורית. בחברת קווים ראו שכסף הם לא רואים ממנו והחליטו להפסיקו. במשרד התחבורה כמובן לא עשו בעיות...

והנה פלאי פלאים, הקו חזר ולא בגלל שמאות תשובי מודיעין החלו לעבוד ברחובות, פשוט הכל ענין של כמה אתה לוחץ חזק, ושזה נעשה מספיק גם ב"קווים" ומשרד התחבורה התקפלו והם עדכנו את העיריה שביום ראשון הקרוב, 29.11 בשעה 7:30 ייצא האוטובוס הראשון ממודיעין מכבים רעות לפארק המדע ברחובות/נס ציונה. אוטובוס נוסף ייצא מהעיר לפארק המדע בשעה 8:30. אחר הצהריים ייצאו שני אוטובוסים ממרכז המדע למודיעין מכבים רעות בשעות 17:00 ו- 18:00. קו זה, שמספרו 160, יופעל על ידי חברת קווים בימים ראשון עד חמישי.

כזכור, לפני כשלושה חודשים עדכן משרד התחבורה על ההחלטה העקרונית להחזרת הקו לפארק המדע. החלטה זו נעשתה בעקבות פניית תושבים בנושא ובראשם התושב אלפרד קרמיזי, העובד בקריית המדע ברחובות. קרמיזי אסף חתימות של תושבים נוספים העובדים באזור זה ונזקקים אף הם לשירותי התחבורה הציבורית. כזכור, בעבר פעל קו תחבורה ציבורית בין מודיעין מכבים רעות לרחובות אולם מאחר וקו זה היה ארוך ויצא בשעת בוקר מוקדמת, תדירות הנוסעים בקו זה היתה נמוכה והוא בוטל.

במהלך פעילותו נפגש קרמיזי עם ראש העיר חיים ביבס והציג בפניו רשימה של יותר ממאה תושבים שחתמו על העצומה. ביבס עדכן את קרמיזי כי ראה את פנייתו של קרמיזי בפייסבוק ופנה, מבעוד מועד, באמצעות מנהל אגף השרות בעירייה, יעקב כהן, למשרד התחבורה בבקשה לחדש את הקו.

ומה מסלול הקוו. קו האוטובוס 160 ייצא לדרך מהמסוף העירוני שנמצא מול בניין העירייה, ומשם יעבור בתחנת הרכבת "מודיעין מרכז", בקניון עזריאלי, בעמק דותן ובתחנה במפגש של שדרות החשמונאים עם כביש 431. בהמשך יעצור האוטובוס גם בצומת ישרש ובצומת סתריה (שעל כביש 40). באזור פארק המדע יעצור האוטובוס בשמונה תחנות שונות על מנת לאפשר פיזור רחב ככל הניתן לנוסעים.

ואגב, אשדוד לבדה מאכלסת כמעט רבע מיליון תושבים והנמל שם מספק עבודה לרבים כולל תושבי מודיעין.מתי יפתח לשם קו... צריך כנראה ללחוץ.

ראש העיר חיים ביבס: "שיתוף הפעולה של העירייה והתושבים ובראשם, אלפרד היקר, הציגה למשרד התחבורה את נחיצות הקו מהעיר לפארק המדע. ביום ראשון הקרוב יתחיל החלק שלנו התושבים להראות שאכן הקווים האלה נחוצים. אני קורא לכלל משתמשי הקו להיעזר בתחבורה הציבורית לרחובות/נס ציונה ובכך ליהנות מתחבורה ציבורית יעילה ונוחה לכולם. אני רוצה להודות לכלל המסייעים בהחזרת הקו לפעילות לרבות משרד התחבורה וכמובן לתושבים האכפתיים של העיר."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, אילן בן סעדון: "שוב הוכח חזוני כי רק באמצעות קשר ישיר ושיתוף עם התושבים והיענות לצורכיהם כדי להיות נגישים - מביאה לתוצאות מיטביות"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות