חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עם האוכל בא התיאבון

 

כנראה שאין גבול לרצון ההתפשטות של חב"ד במודיעין: אחרי שקיבלו בחינם שטח ענק ומרכזי בעמק איילון וגני ילדים בכניסה לעיר ובשכונת אבני חן, מבקשת התנועה הקצאת מגרש לבניית בית חב’’ד מכבים-רעות. ת

 

כנראה שתנועת חב"ד "סימנה" את מודיעין כיעד מועדף. שכן, עוד לא יבשה הדיו על בקשת התנועה לקבל מכלול של גני ילדים בשכונת אבני חן ובצנרת של חב"ד כבר מתגלגלת בקשה חדשה - הקצאת מגרש להקמת מבנה מרכזי לתנועה במכבים-רעות.

הרב יוסף נוימן רבה של חב"ד במכבים רעות ורעייתו יעל, פרסמו לפני כחודש באתר "עצומה" העתק מכתב המיועד לוועדת ההקצאות בעיריית מודיעין מכבים רבות. בעצומה הם מבקשים מציבור התושבים לחתום על תמיכה בבקשת קבלת קרקע לצורך הקמת מבנה בית חב"ד עבור פעילות התנועה במכבים רעות.   

בין היתר נאמר בעצומה כי "הפעילויות המגוונות סביב מעגל השנה וגם ביום יום, הנעשות במאור פנים ומתוך קבלה אמיתית של כל תושב באשר הוא תהיינה דעותיו ואורחות חייו אשר תהיינה, מהוות גשר נח ונעים עבורנו ועבור ילדנו, לחוויה יהודית ולהתחברות לזהות שלנו". ובהמשך: "המעבר למשכן קבע שייכנס ויארגן לתוכו את כל הפעילות, ימנף אותה עשרות מונים לרווחתנו ולרווחת כל הסביבה".

אולם ציבור התושבים במכבים רעות לא השתכנע שיש צורך כזה וכנראה אף חושש שאכן מבנה כזה ימנף עשרות מונים את הפעילות על חשבון דברים אחרים בישוב. בעיון בעצומה שהועלתה על ידי התנועה כבר לפני חודש ניתן ללמוד כי מעבר לחתימתם של המבקשים, הרב נוימן ורעייתו, צרפה רק תושבת אחת את חתימתה לבקשה. מעניין במיוחד שגם פעילי ציבור, פוליטיקאים מקומיים ופוליטיקאים חברי מועצת העיר בעבר, אשר נמצאים בקשר הדוק עם התנועה ומשתתפים באופן קבוע בפעילותה אחת לשבוע בימי שישי, נמנעו מלהביע הזדהות עם הבקשה ולא חתמו על העצומה.

אין ספק, כי הימנעות גורפת זו של תושבי מכבים רעות צריכה להוות שיקול כבד משקל בדיוני ועדת ההקצאות בנושא. 

אחד מחברי מועצת העיר לשעבר המקורב לנושא, עמו שוחחנו השבוע אמר: "צריך לעבור בימי שישי בבוקר במרכז המסחרי במכבים, שם נמצאים משרדי חב"ד, כדי לראות את הפוליטיקאים וחברי מועצת העיר בעבר לומדים שם תורה עם הרב נוימן. בשנים האחרונות הוא הפך לגורו שלהם והם לא זזים בלעדיו. לכן מפליא שאיש מהם לא העז לחתום על העצומה ולתמוך בבקשה. אולי הם עדיין חוששים מתגובת ראש העיר". 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות