חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם הדירה שלכם גדלה בזמן שישנתם

 

בעירייה קוראים לזה "סקר נכסים" ואילו בפועל מדובר במדידה מחודשת לצורכי ארנונה. 60 אחוז מהדירות כבר נסקרו. בלא מעט מקרים נמצאו פערים וסטיות. הסיבות העיקריות: חריגות בנייה ודיווחים שגויים של קבלנים בעבר

 

על פי הנחיות משרד הפנים מחויבת כל רשות מקומית לבצע סקר נכסים ומדידות ארנונה בכל מספר שנים. התאם לכך בחודש מרץ 2014 החלה עיריית מודיעין מכבים רעות בביצוע סקר נכסים ברחבי העיר.

במסגרת הסקר נמדדים מחדש כל המבנים ברחבי העיר בהתאם לתוכנית עבודה שנקבעה מראש. את הסקר מבצעות מספר חברות המתמחות בנושא בליווי ובפיקוח העירייה.

על מנת לקבל נתוני אמת ולצמצם את מספר הערעורים מתבצעת המדידה על ידי הסוקרים בתיאום עם מחזיקי הנכסים.

בתום המדידה נשלח תשריט מעודכן לכל מחזיק דירה אשר חל בה שינוי בשטח על מנת לאפשר למעוניינים להגיש השגות על התוצאות.

רות ל. תושבת העיר אשר פנתה אלינו לאחרונה טוענת שהיא רכשה את דירתה מקבלן לפני 17 שנה ומאז לא ביצעה כל שינוי בנכס ובכל זאת הסוקרים הוסיפו לשטח המחויב בארנונה שישה מטרים שלא היו קיימים קודם. "איך זה יכול להיות", שואלת רות שממש לא מבינה מהיכן התוספת נחתה עליה לפתע, "הרי לא ערכתי כל שינוי. לא הקמתי פרגולה, לא הצבתי מחסן חיצוני, לא נגעתי בחניה שהיתה מקורה מלכתחילה וכמובן שלא בניתי עוד חצי חדר. כנראה שהקירות זזו בזמן שישנתי", קובעת רות בתימהון.  

לאמיתו של דבר, המקרה של רות אינו חריג ולאתר MCITY  נודע ממקור מוסמך בעירייה כי התקבלו לא מעט ערעורים על קביעת המודדים. אותו מקור מסר עוד כי הפערים נובעים לרוב משתי סיבות עיקריות: האחת, שינויים שביצעו בעלי הדירות ללא היתר. והסיבה השנייה, הנפוצה אף היא בעיר, היא רישומים לא נכונים שנקלטו במערכת כתוצאה מדיווחים רשלניים ושגויים שהועברו לעירייה בעבר על ידי הקבלנים. פערים כאלה קיימים בעיקר בשכונות הוותיקות בעיר.

שאלנו את דובר העירייה: מדוע למרות שחלפה כבר שנה וחצי הסקר לא הושלם בכל דירות העיר? בכמה דירות בוצע כבר הסקר ובאלו שכונות? ובכמה מבין הדירות שנסקרו חל שינוי בשטח הנכס?

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "עיריית מודיעין מכבים רעות מבצעת סקר נכסים ומדידות ארנונה בהתאם להנחיות משרד הפנים לפיהן יש לבצע סקר בשטח הרשות המקומית כל מספר שנים על מנת לוודא את נכונות פרטי החיוב ולהביא לגביית מס אמת. סקר זה הינו תהליך מדורג המחולק לשלושה חלקים. הסקר מתבצע ביסודיות תוך התחשבות בתושבים. לאחר שהסוקר מכין את תשריט לנכס הוא מגיש אותו לבעל הנכס ובעת הצורך, בעל הנכס רשאי להגיש השגה וערר על התשריט. עד כה נסקרו כ 60 אחוז מהבתים. בימים אלה מבוצע הסקר בארבע שכונות. בסיום הסקר ייצא דוח המפרט את כל הנכסים שנבדקו".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות