חיפוש

 

 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה : בשלח תשע”ו

 

פרשת השבוע נפתחת בחרדה גדולה של בני ישראל בראותם את המצרים רודפים אחריהם. הרי זה עתה גורשו ממצרים בהבטחה לעתיד טוב יותרו והפרשה מסתיימת במלחמה בינם לבין העמלקים

 

פרשת השבוע נפתחת בחרדה גדולה של בני ישראל בראותם את המצרים רודפים אחריהם. הרי זה עתה גורשו ממצרים בהבטחה לעתיד טוב יותרו והפרשה מסתיימת במלחמה בינם לבין העמלקים שהפתיעו והתקיפו אותם במדבר ללא שום סיבה . בין שני האירועים חולפים פחות מחודשיים בלבד אבל בהתנהגות של הישראלים חל הבדל עצום.

אם על שפת ים סוף התעוררה בהלה רבה וממש פאניקה . חלק מהעם צעקו על משה . חלק רצו לחזור למצרים ולחלק מהם היו מחשבות אובדניות והציעו לקפוץ לים ולהתאבד ורק מעטים חשבו שכדאי להם להתאמץ ולהילחם כדי להשתחרר סוף סוף מהמשעבדים שלהם. לאחר נס קריעת ים סוף ועוד מספר נסים של הספקת מים מתוקים וקבלת מן מדי בקר התחזקה אמונתם בבורא עולם וכשהותקפו ללא סיבה , ממהר משה ופוקד על יהושע להוציא צו 8 ולגייס חיילים למתקפת נגד .

וכך יצאו להילחם ללא היסוס וניצחו. ברור לכול שנחוץ זמן לגיבוש עם של עבדים לאמונה ביכולתם ולקיחת אחריות על ביטחונם. אנו עדים כמעט מדי יום לניסיונות וגם להצלחות של פיגועים רצחניים. מה שנחוץ לנו הוא אמונה בצדקת דרכינו וביטחון עצמי כדי להביס את הקמים עלינו. לא רק בין מנהיגנו ישנן חילוקי דעות מהי הדרך הטובה יותר להגיע לשלווה המיוחלת . אנו עדים למחלוקות בין ימין ושמאל ושאר פלגים. צריך הרבה אורך רוח ובעזרת השם נעשה ונצליח.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות