חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

כוכבים תועים / רואה מסך

 

יחד עם זאת, זה כיף לגלות תוך כדי התפתחות העלילה עד כמה ההיסטוריה רלוונטית כל כך גם לימינו אנו ועד כמה אי אפשר לברוח מהשורשים שלנו. ההצגה היא ממש דו שיח עם הקהל. ההצגה עולה במודיעין ב28.1. הבטיחו את מקומותיכם כבר עכשיו והזמינו כרטיסים. לרכישת כרטיסים. לחצן כאן!

 

ההצגה "בלאָנזשענדע שטערן", או בעברית "כוכבים תועים", מבית תיאטרון היידישפיל הפתיעה אותי. לפני שהלכתי להצגה, תהיתי מדוע מביאים הצגה שכזאת למודיעין. חשבתי שקהל היעד לא מתאים. למה שמישהו יבוא לצפות בהצגה שכולה ביידיש?! אך לאחר הצפיה בהצגה אני מוכרחה להודות שטעיתי בגדול.

העלילה עוסקת בבריחה הבלתי אפשרית מהיהדות ומגוללת את סיפור אהבתם של רייזל ולייבל הבורחים יחד מעיירתם הנידחת ושכוחת האל כדי להגשים את חלומם ולהצטרף ללהקת שחקנים. לייבל, רייזל ושאר להקת השחקנים רוצים להגיע לבירות אירופה ולהביא את המודרנה. הם מאסו בלימוד התורה ורוצים להתקדם.

אך עם המרחק, באות הדאגות...
מתברר כי הם לכודים בתוך המסורת היהודית ועד כמה שינסו להתנתק הם רק יתגעגעו יותר לשורשים שלהם ולמשפחתם.  אך למשל באחד מרגעי השיא, רייזל מופיעה בעיר הגדולה ומרוב געגוע להוריה היא בקושי מצליחה להוציא צליל מפיה.

בהצגה עולה המתח בין החדש והישן, בין המסורת והמודרניזציה, אך קל לגלות כי המסורת נוגעת בנו כל כך גם היום.  העלילה מתרחשת בסוף המאה ה-19 ולכן הצפיה בהצגה היא ממש כמו צפיה במוזיאון חי. הקהל נחשף אט אט לשורשי יהדות אירופה ולהיסטוריה הנפלאה. 
יחד עם זאת, זה כיף לגלות תוך כדי התפתחות העלילה עד כמה ההיסטוריה רלוונטית כל כך גם לימינו אנו ועד כמה אי אפשר לברוח מהשורשים שלנו.  ההצגה היא ממש דו שיח עם הקהל.
הקהל שר את השירים, צוחק, מדקלם משפטים, מוחא כפיים בהתפעלות וממש חווה את העלילה יחד עם השחקנים.

אני חייבת לציין לחיוב את השחקנית המדהימה הילית דייטש שהקסימה את הקהל במשחק, השירה והיופי שלה. 
בנוסף כל צוות השחקנים (יעקב בודו, ישראל טרייסטמן, אירמה סטפנוב, ענת עצמון, מירי רגנדורפר, יהונתן רוזן, יובל רפפורט, ניב שפיר, דורון תבורי/אנדריי קשקר). היה מרשים ומשחקם היה מצויין.הצגה משעשעת, נוגעת ללב, מרתקת ומיוחדת. 

לרכישת כרטיסים. לחצן כאן!


ההצגה עולה במודיעין ב28.1. הבטיחו את מקומותיכם כבר עכשיו והזמינו כרטיסים. 
אני הולכת בנתיים לסבתא שלי ללמוד יידיש.. ניפגש!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות