חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הצביון הדתי של מודיעין מתעצם

 

תושב העיר: ”אין מוזיאון, אין מכללה, אין בית חולים, אין בית משפט, אין מכון רישוי, אין מבנה למד”א ולמכבי אש, יש רק תיאטרון אחד, קניון אחד ובריכה אחת, אבל יש 77 בתי כנסת ומניינים ושבעה מקוואות”

 

עוד לא יבשה הדיו על חנוכת בית חב’’ד, על החלטה להקים בית כנסת נוסף ברחוב ראובן, ועל אישור בית כנסת ברחוב כסלו, ובישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע אושר מגרש ותקציב לבניית מקווה טהרה נוסף בעיר - השביעי במספר.

יו"ר תנועת מודיעין חופשית, חבר מועצת העיר אבי אלבז, דרש בישיבת המועצה לבדוק מחדש את הצורך בבית הכנסת ברחוב כסלו ובמקווה ברחוב סיוון ואת סדרי העדיפויות בשימוש במגרשים עליהם הם אמורים להיבנות.

בין היתר אמר אלבז בישיבה, כי אינו מבין מדוע הוחלט להעניק במתנה סכום של מיליון שקל לעמותה קטנה שתקבל את בית הכנסת ברחוב כסלו. לדבריו, אפילו בג"ץ התייחס למקרה דומה וקבע כי צריך לקבוע קריטריונים ברורים, ענייניים, שווים וגלויים, והרשות צריכה לשאוף לחלק כספים ציבוריים על פי אמות מידה שוות לתחומים הנזקקים השונים. לכן צריך היה להביא לפני המועצה את מכלול הנתונים של הצרכים של תושבי הרשות ושל השכונה האמורה.

"אני מצפה לשמוע הסבר טוב ומשכנע מדוע לתת את המתנה הזו לעמותה שיש בה מספר קטן של חברים. אני חושב שזו החלטה פסולה, שאין לה שום הצדקה, מדובר בכסף ציבורי שצריך ללכת למטרות שישרתו את כלל התושבים, כמו מרכזים קהילתיים ומתנ"סים", אמר אלבז והציע לבטל את ההחלטה.  

בנוגע לאישור המקווה ברחוב סיוון בשכונת הכרמים טען אלבז, כי במרחק הליכה של 1,200 מטר ברחוב הנביאים מצוי מקווה נוסף והוא קרוב למדי לשכונת הכרמים. עוד הוסיף אלבז, כי שכונת הכרמים היא שכונה חילונית מובהקת באופייה, יש בה 24 גני ילדים שרק שניים מהם שייכים לזרם הדתי, וכל בתי הספר בשכונה הם ממלכתיים לא דתיים.

אלבז: "לא נעשה בשכונה החילונית הזו סקר של צורכי התושבים. יש מקום לבדוק את הצרכים של כולם. אין שום צורך שם במקווה. גם במקוואות האחרים, אם נגיד את האמת, הביקוש הוא לא ממש גדול. יש לי חברים דתיים והנשים שם טוענות שהן בכלל לא הולכות למקווה. ובנוסף, כל המקוואות בעיר בהפסדים כספיים. בשנת 2008 כתב מבקר העירייה דוח על המקוואות בעיר. אני מציע שתקראו אותו. באופן אובייקטיבי אני יכול להגיד שמדובר במבנה שממש לא צריך אותו, אין שם פוטנציאל, אין ביקוש, ולכן אני מציע לבטל את ההחלטה".

חברי המועצה גילו חוסר סבלנות וסובלנות לדבריו של אלבז וחלקם אף תקפו אותו אישית. חבר המועצה גבי אדרי, חובש כיפה בעצמו, אשר חש באי נוחות לנוכח הדברים של חבריו ביקש לשמור על כבודו של אלבז.   

בסופו של הדיון החליטה מועצת העיר פה אחד (למעט קולו של אלבז) לדחות את הצעותיו של אלבז.   

תושב שכונת הכרמים, ירושלמי לשעבר, החושש מצביונה הדתי של העיר אמר לנו בתגובה להחלטות המועצה: "קשה לי להבין את מדיניותו של חיים ביבס בנושאי דת. מצד אחד הוא נאבק על כך שמרכז העיר העתידי יהיה פתוח בשבת, אך מצד שני הוא מציף את העיר בבתי כנסת ומקוואות. לא יתכן שכל מגרש פנוי בעיר יימסר לטובת צורכי דת בלבד. צריך לדאוג גם לדברים אחרים. אין מוזיאון, אין מכללה, אין בית חולים, אין בית משפט, אין מכון רישוי, אין מבנה למד"א ולמכבי אש, יש רק תיאטרון אחד, קניון אחד ובריכה אחת, אבל יש 77 בתי כנסת ומניינים ושבעה מקוואות. כדאי לעצור ולחשוב מחדש לאן זה מוביל אותנו. צריך לשמור על אופייה של העיר ולמנוע בכל מחיר שמודיעין תהפוך לירושלים שנייה".   

 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות