חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

העיריה החליטה: הקתדרה והספריה העירונית יקראו ע”ש ראש העיר הראשון משה שכטר

 

ככה יעשה לאיש שהחל לבנות את מודיעין. שנה אחרי פטירתו של משה שכטר ראש העיר הראשון של מודיעין, קבעה מועצת העיר כי הקתדרה והספריה העירונית יקראו על שמו.

 

מועצת העיר אישרה ביום שני בערב כי מבנה הקתדרה העירונית והספרייה ייקרא על שמו של ראש העיר הראשון של העיר מודיעין, משה שכטר ז"ל, שנפטר לפני שנה והוא בן 81.
במהלך ישיבת המועצה הציג ממלא מקום ראש העיר ויו"ר ועדת ההנצחה העירונית, שלמה פסי את פרוטוקול הדיון. פסי ציין כי לאחר פטירתו של משה שכטר נפגשו נציגי ועדת ההנצחה עם בני משפחתו של שכטר ובתיאום עימם נקבע כי בית כנסת חדש שייבנה, ככל הנראה בית הכנסת שצפוי להיבנות בשכונת הציפורים, ייקרא על שמו ובנוסף ביקשה המשפחה לקרוא על שמו של ראש העיר הראשון גם מוסד חינוכי. בתום דיונים בנושא נקבע כי מבנה הקתדרה העירונית המכיל בתוכו את המרכז הרב תחומי ואת הספרייה העירונית ייקרא על שמו של שכטר.

בישיבת המועצה אמר ראש העיר חיים ביבס: "משה היה איש ציבור בכל רמ"ח אבריו. היה איש עשייה, בעל חזון, אוהב אנשים ציוני וערכי וגם איש ספר, ולכן אין מתאים לדעתי מאשר לקרוא למבנה המכיל את הספרייה העירונית ואת הקתדרה העירונית על שמו של האדם אשר הקים את המתחם הזה. מבנה זה נותן מענה לכלל תושבי העיר החל מהפעוטות המגיעים דרך קבע לשעות הסיפור, דרך בני הנוער והמבוגרים הנהנים משירותי הספרייה, וכלה בגמלאי העיר הנהנים משיעורי הקתדרה."

ממלא מקום ראש העיר, שלמה פסי: "משה שכטר היה ממקימיה של העיר מודיעין ועל כן שמורה לו הזכות שמבנה כה חשוב ומרכזי בעיר כמו הספרייה העירונית והקתדרה העירונית ייקרא על שמו. החלטה זו נעשתה בכפוף לשאיפת בני המשפחה להנצחתו של משה במוסד חינוכי בעיר ואני מודה בשם הוועדה למשפחת שכטר על הרגישות שגילו לאורך השנה האחרונה."

משה שכטר נבחר בשנת 1994 לממונה על הקמת העיר מודיעין. בתפקיד זה הוא כיהן כראש המועצה הממונה עד לבחירות הראשונות למועצת העיר. בשנת 1998 הוא נבחר לראש העיר הראשון של מודיעין. בתפקיד זה כיהן עד לשנת 2003. משה שכטר, נפטר ביום רביעי, א’ בשבט תשע"ה, 21.1.2015 והוא בן 81. משה הותיר אחריו את שושנה, אלמנתו שלושת ילדיו, נכדים ונינים.

בשנתיים שקדמו לפטירתו נהג משה שכטר ז"ל לפקוד בכל יום שישי את פרלמנט רולדין, שם התעדכן על הלכי הרוחות בעיר ולימד את חברי הפרלמנט הרבה היסטוריה על העיר ולא מעט סקופים שבזמנו היו מחוללים סערות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות