חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שלוש שנים למהפך בעירייה

 

היום לפני 3 שנים נבחר ספקטור לראש העיר מודיעין-מכבים-רעות. "בכלל לא תכננתי להמשיך ולהתמודד, רצתי כי חברים לחצו עלי", הוא נזכר, ומוסיף: "קיבלתי עיר במצב לא כל כך אידיאלי. אבל תראו לאן הגענו למרות הכל". ומסכם בוודאות: "אילו היום היו בחירות, הייתי מנצח בהליכה"

 

היום לפני 3 שנים נקבעו תוצאות הבחירות לרשות המוניציפאלית המאוחדת, מודיעין-מכבים-רעות. למי שכבר שכח, בסיבוב הבחירות הראשון שנערך באוקטובר נרשם תיקו בין שני המתמודדים: אמנון מרחב ומשה ספקטור. בסיבוב השני בנובמבר לפני שלוש שנים (11.11) ניצח בקרב צמוד בקלפיות, משה ספקטור.

היום, במבט של שלוש שנים לאחור, אומר ראש העיר משה ספקטור כי הוא ניצח למרות המצב ולא בגללו. ספקטור יצא למערכת הבחירות כשהוא מכהן כראש מועצת מכבים-רעות. "אילו לא היה האיחוד, בכלל לא הייתי רץ לבחירות חוזרות," אומר ספקטור בראיון שערכנו עימו במלאות שלוש שנים לבחירות.

"יצאתי לבחירות האלה כי היו רבים ברעות ובמכבים שפנו אלי לעשות זאת. הם לחצו עלי. הייתי מודע לחולשתי בגלל הזמן המועט שהיה לי בין הבג"צ האחרון נגד האיחוד, שבו עדיין הייתי נציג מכבים-רעות, לבין יום פתיחת הבחירות. בקושי שלושה שבועות עמדו לרשותי. אילו הייתי יוצא לבחירות מנקודת מוצא אחרת, הייתי היום עם רוב של לפחות חמישה מנדטים. הרי ברור לכל שהמצב הקיים בהרכב הקואליציוני של המועצה אינו אידיאלי."

על המצב בו קיבל את העיר מודיעין לידיו, מעדיף ספקטור להמעיט בדיבור. אבל קשה לו להתאפק ולא לומר דבר: "נכנסתי לתפקיד במצב עירוני שיכול היה להיות שונה. קיבלנו פה חבילה לא סימפטית. ולא פחות חמור מזה, קיבלנו חוסר פירגון. לא מתושבים, אלא קודם כל מכל הגורמים הממשלתיים שצריכים היו לתת למודיעין את מה שמגיע לה. אני אומר היום לציבור בעיר, יש הרבה מה לשפר. אבל 14 בתי ספר חדשים, 4 אולמות ספורט, בית תרבות ו-57 גני ילדים, כולם חדשים, ובכל אחד השקענו באופן ישיר, מעבר לעלויות הבניה, בין מיליון למיליון וחצי שקלים. אי אפשר להתעלם מהם."

"ההבדל הגדול יהיה ביום שבו כל הפיתוח והכספים יעברו לידינו. כי אז כספי הפיתוח של התושבים יחזרו כולם אליהם ולא ילכו לקבלנים. תראו איך בפברואר-מרץ הקרובים בקייזר ובבוכמן האנשים יחייכו. כי חלק מהכסף שלהם יחזור דרכנו אליהם."

לא שאלנו את ספקטור האם בכוונתו להתמודד שוב על ראשות העירייה. אבל שאלנו מה היה קורה אילו היום היו בחירות לראש העיר. ותשובתו הייתה חד משמעית: "אין לי שום ספק, הייתי מנצח את הבחירות היום בהליכה. אני פוגש תושבים ויודע מה הם חושבים. לכולם מציקות הבעיות הקרובות אליהם אבל כולם מבינים שבמבט הכללי יותר, הדברים מתנהלים היטב ולמענם בלבד. כי הדבר היחיד שמעניין אותי זה מודיעין-מכבים-רעות."

כרונולוגיה של מהפך

המהפך של נובמבר 2003 בעיריית מודיעין היה כפול: גם בחירות הראשונות לראשות המאוחדת מודיעין מכבים רעות, וגם סוף עידן משה שכטר שכיהן שמונה שנים כראש מועצה ממונה וכראש עיר.

בסיבוב הראשון שהתקיים בסוף חודש אוקטובר, נחל ראש העיר המכהן משה שכטר תבוסה כואבת בקלפיות כשרשימתו לא הצליחה לעבור אפילו את אחוז החסימה (7.66 אחוז). באותו סיבוב נרשמו הפתעות נוספות: סיעת ’עיר חופשית’, זו שבבחירות שקדמו סחפה מאות והיתה ראש החץ החברתי במודיעין, איבדה את כל ארבעת המנדטים שלה ולא עברה את אחוז החסימה. מנגד עלה כוחו של הגוש הדתי לארבעה מנדטים (’אחדות’ ו’שחר’) לעומת נציג אחד (מפד"ל) במועצה הקודמת.

תבוסה רשמו נציגים נוספים שהיו במועצה הקודמת: הסגן המכהן דאז יוסי בר-דוד שקיבל רק 12.03 אחוז, הסגן לשעבר ירון רן שקיבל רק 9.46 אחוז ולאחר מספר חודשים פרש מהמועצה וקיבל את הקמת תאגיד ’מי מודיעין’. הליכוד הצליחו להיכנס לראשונה למועצה עם המועמד הצעיר והמבטיח חיים ביבס שקיבל 7.87 אחוזים.

לסיבוב השני עלו אז משה ספקטור הוותיק (32.85 אחוז) ראש מועצת מכבים רעות בראש הרשימה העצמאית "מור מודיעין" מולו התמודד עו"ד אמנון מרחב (28.87 אחוז) שרץ בראש רשימה עצמאית "מרחב למודיעין", מרחב הגיע לבחירות לאחר שכיהן חמש שנים כסגנו של משה שכטר.

בסיבוב השני, שהתקיים בדיוק לפני שלוש שנים, ניצח משה ספקטור שקיבל 55.06 אחוז מקולות הבוחרים. אמנון מרחב קיבל 44.94 אחוז.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות