חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

פצצת אב’’כ בעמק זבולון

 

למשך מספר שעות בבוקר יום ד’ מצאו עצמם תושבי מודיעין רבתי, מבלי לדעת אפילו,’’נפגעים’’ מארוע אכ"כ נרחב. תרגיל פיקוד העורף שהתנהל בעיר טיהר את עמק זבולון ’’הנגוע’’ וטיפל במיגון ופינוי ילדי בית הספר ע"ש אילן רמון

 

אתמול (ד’), נערך בעיר תרגיל טיהור ופינוי של שטח עירוני שנפגע בארוע כימי. בשעות הבוקר המוקדמות "הוטלה פצצה" נושאת חומר כימי בסוף רחוב עמק זבולון. כוחות הצלה החלו לזרום למקום. בתרגיל נטלו חלק קורס מפקדי גדודים ומפקדי פלוגות פינוי והצלה של פיקוד העורף, יחידות מד"א, כיבוי אש, ומשטרה.

חבורת הפיקוד הקדמי התמקמה בצמוד לאתר הפגוע ומשם ניהלה את כל כוחות הטיהור והפינוי. עפ"י התרחיש התרגילי, במקום הוטלה פצצה ובה כ-300 ק"ג חומר כימי. האיזור הנגוע ישירות, תוחם בסרטי ניילון ואזהרה וכח מטהרים נכנס לתוכו ושטף את כל הקרקע והשטח הנגוע באמצעות מיכליות.

איזורים מרוחקים יותר כמו רעות, מכבים, ושכונות נוספות של מודיעין "שוחררו" מכניסה לממדי"ם בתום הערכת מצב של כח הפיקוד באתר. ביה"ס ע"ש אילן רמון, "זוהה כמרחב נגוע כימית". והחלק השני של התרגיל עבר לשטח בית הספר.

כאן, תורגלו התלמידים בכניסה למרחבים ממוגנים, לבישת ביגוד מגן ומסכות אב"כ. מול חיוכיהם מדושני העונג של כל הקבטי"ם העירוניים, קב"ט משרד החינוך, ומפקדי הפינוי של פיקוד העורף, רצו התלמידים בסדר מופתי אל הממדי"ם, ובצהלה רבה התמגנו במסכות האב"כ.

לקראת תום התרגיל הוצאו התלמידים מבית הספר אל אתר טיהור ושחרור שנפרס על ידי צה"ל בסמוך לאולם הספורט המקומי.

אלוף פיקוד העורף, יצחק גרשון (ג’רי), נכח כל מהלך חלקו הראשון של התרגיל. האלוף גרשון ליווה ותיחקר את המתורגלים כל מהלך פעילותם כדי לבחון את דרך מתן הפתרונות הטקטיים והשילוב עם כוחות החילוץ המרחביים שהצטרפו ונטלו חלק פעיל בתרגיל.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות