חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

בחירות לעמותת רעות. מורה נבוכים

 

בסוף ינואר תיערכנה ברעות הבחירות לראשות עמותת "נאות רעות". שתי קבוצות הכח העיקריות משנסות מותניים. במרכז העימות: התנהלות היישוב אל מול איחוד הרשויות. ואולי גם "עשיית שרירים" לקראת הבחירות המוניציפאליות בעוד כשנתיים

 

בסוף החודש תהיה תתקיימנה ברעות הבחירות להנהלת "עמותת נאות רעות". העמותה הוקמה לקראת הקמת היישוב ונועדה להסדיר ארגונית וחוקית את בניית רעות. כל מי שהצטרף לפרוייקט, בשעתו, ובפועל כל מי שרכש דיר חדשה ברעות היה בשל כך, גם חבר בעמותה.

עם סיום הבניה והאיכלוס של רעות היתה צריכה העמותה למעשה להתחסל. אולם צרכי היישוב כיישוב קהילתי והצורך להמשיך ולטפל בעיות שונות, ובכלל זה הפסקת פעילותה של מינהלת ההקמה, הותירו את העמותה על כנה. במהלך השנים האחרונות היתה המינהלת שותפה פעילה במימון ארועים, בניה ציבורית ועוד, בשיתוף עם הרשות המקומית. הנהלת העמותה נבחרה שוב ושוב, ובקופתה למעלה מ-3 מיליון שקלים.

סיפוחה של רעות, בניגוד לרצון רוב תושביה לעיר מודיעין, הפך את העמותה לכלי האירגוני הממוסד החזק ביותר שיכול היה לייצג את חבריה-רוב תושבי רעות.

שתי קבוצות כח עיקריות התארגנו, לפחות עד כה, לקראת הבחירות. שתיהן פונות לקהל הבוחרים ומבקשות שיגיעו לקלפי בסוף החודש. מטבע הדברים, לב המאבק ביניהן הוא על הדרך בה תנהג העמותה בשיתוף הפעולה עם הרשות המקומית.

קבוצת "נאמני רעות" אותה מובילים עמיקם אורן, יצחקי חן, יוסי חזאי, גיורא גורן, אבנר הלחמי, מקס איטח, ואפרים מלר, מציעים להמשיך במאבק להינתקות ממודיעין. להמשיך במאבקים מול רשויות הממשלתיות להשבת כספים שלטענתם, נגבו שלא כחוק, וכך גם ביחס למבני ציבור שהולאמו על ידי הרשות המקומית.

הקבוצה השניה היא קבוצת "למען רעות". קבוצה זו טוענת כי פעלה ל"יצירת מסגרת חוקית מוכרת שהיא מנהלת הרובע העירוני המאפשרת שמירת המרקם הקהילתי". בפועל רואים חבריה של קבוצה זו את מינהלת הרובע שהוקמה, כדרך הנכונה לשימור הקהילתיות ביישוב.

חברים בה: שלמה פסי, דנילו דרמן, אריה פישביין, חיים בלאיש, יוסי כץ, ודבוש שמעון. בעיקרי המצע שלהם, השקעת כספי העמותה במתקנים בבתי הספר (אולם ספורט בביה"ס עמית- למשל), תמיכות בחוגים, בצופים, ובפרוייקטים משותפים עם העירייה על בסיס "שקל מול שקל".

למרות חילוקי הדיעות המהותיים בין שתי הקבוצות, שתיהן רואות בהגעה המונית של מצביעים כדרך להבטיח את הצלחתן בבחירות. אין זה מן הנמנע שבחירות אלו, לפחות ברעות, יהיו סימן דרך להתנהלות הפוליטית ברעות, לקראת הבחירות המוניציפאליות לראשות העיר מודיעין, בעוד כשנתיים.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות